Äntligen en lugn stund

Ja nu har man äntligen fått en lugn stund här på jobbet..  Har verkligen gått i ett sen man började kl 21.00..Jag gillar egentligen när det händer saker hela tiden men just inatt är jag såååååååå fruktansvärt trött! Jobbade natten som var och har bara sovit 3 timmar under dagen.. Och nu sitter man här på jobbet igen. Har antagligen fått magkatarr så magen är ju inte den roligaste att gå och jobba med.. Inget kul med magont. Har nog blivit nu när man har börjat jobba natt istället.. Blir absolut ingen reda med mattiderna eller sömnen ibland.. Men men annars trivs jag med att jobba natt :) Ska inte sitta här och gnälla över lite magont.. Mina patienter har det värre än mig.

Måste säga att jag trivs väldigt bra här inne på KAVA (avd 35) Fungerar jättebra här inne och personalen är kanon dem oxå. Skönt att få göra någonting nytt. Men jag saknar vekligen mina arbetskamrater inne på 31:an (avd 31) Kärl/onk och urologi.. Har haft ett underbart år med alla där inne. Så det saknar man får jag erkänna. Men man har ju inte så långt dit, rakt över lilla hisshallen så är man där :) Försöker hälsa på när man kan.. Än så länge iallafall.. Till hösten blir det som sagt inget mer jobb för min del här på sjukhuset i Hbg.. Då är det barnakuten i Lund som väntar  *längtar*  Såå spännande det ska bli! Kommer bli en otrolig erfarenhet!

Vad har hänt annars dem sista dagarna.. Hmm... Midsommar firades ute i blekinge hos min syster med familj i deras husvagn.. Har även pappa där ute om sommrarna i sin husvagn och en hel del vänner från malmö.. Vi var nog 45-50 personer där ute i sommar. Min bror och hans kompisr, min halvbror med sina kompisar, vänner till familjen, syster yster, pappa m.m.. Förutom det mindre roliga vädret stundtals så hade vi en jättebra midsommar. Max trivs som fisken i vattnet där ute.. Kan springa rundor hur han vill nästan och massor av andra barn.. Och så är man ju ute hela tiden.. Bra för oss allihopa! Tosse, Jocke och lille Casper kom oxå ut en runda. Jätte trevligt! Resten av helgen blev lugn.. Eller rättare sagt söndagen blev lugn för den var ända dagen som återstod av helgen när vi kom hem. Var på bio med Tosse.. Kollade in Sex and the City.. Kanonbra!! Det var för en gångs skull värt pengarna man la på bion :)
Sen har det bara varit jobb som har gällt.. Jobbar inatt och imorgon natt sen är man ledig i nästan en hel vecka. Ska bli skönt.. Det behövs det oxå.. Kunna koppla av lite och ha ordentliga rutiner igen ett par dagar.. Kanske man kan lyckas få rätt på sin mage igen...

Har börjat räkna ner lite inför resan till Egypten :) Ska växla lite pengar i veckan oxå annat småpyssel.. Det är ett tag tills vi åker men tiden den går fort.. Man hinner knappt med allt vad man ska.. Måste verkligen ta ett ryck i vår lilla "trädgård" Men man har inte varit allt för sugen i höststormarna som har härjat dem senaste dagarna.. Skulle bli lite bättre väder nästa vecka så då får jag väl ta mig ett ryck. Trivs verkligen jättebra på Raus måste jag säga! Mysigt att kunna ha sinuteplats att pilla med och omrdået är lugnt och bra.. Och massor med barn vilket är kanon för Max. För min del med självklart, har lärt känna många nya människor sen vi flyttade hit, alltid kul :)

Nu gled jag ifrån ämnet som vanligt *haha* Men men  så blir det för det mesta.. Nu ska jag ta en runda och kolla till mina patienter.. 4 timmar kvar :)

Tjingeling!!

Kommentarer
Postat av: Louise

Kikar in eftersom du kikat in hos mig :) Såg att du jobbat på 31:an, det var typ christians o mitt andra hem i 1½ år innan han dog. Så har du jobbat där mellan september 06 o framåt så måste du nästan ha träffat honom. Inne på 35:an jobbar min kompis nettan, så du vet säkert vem hon är oxå! O så bor vi visst på raus båda två.. så vi har säkert sett varandra i krokarna :)

2008-06-25 @ 13:17:04
URL: http://famfaldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback