Hemma igen

Så sitter man hemma i sin soffa igen efter en helg med full fart verkligen.. Fredagen spenderades först med Tosse sen blev det en tacokväll hemma hos helena med god tacos och massa prat.. Hade lika trevligt like always!

Lördagen blev upp på morgonen och packa ihop lite grejor innan man blev hämtat.. Skönt det var att åka bil för en gångs skull nu när man skulle en bit oxå.. Blev hämtad vid 12 sen bar det av mot GBG.. Blev ett stopp på McDonalds på vägen för lite mat.. Sen var vi inom och handlade lite till middagen och annat innan det bar av hemåt mot huset.. Vi är ju oxå för smarta.. Bästemde oss för korvstroganoff till middag.. Stannade och handlade allt vi behövde.. TRODDE VI.... När vi kom hem och ska börja med maten. Vad har vi inte glömt.. Om ínte falukorven så klart!! Huvudingrediensen.. Blev ett gott skratt där iallafall.. Sen blev det en lugn och skön kväll.. God mat.. Underbart sällskap och bara en massa mys under täcket i soffan.. Kollade på Män som hatar kvinnor då jag inte blivit färdig att se den innan.. Kanonbra film! Sen blev det sängen då klockan började ticka iväg.. Söndagen bestod av massa mys hemma på förmiddagen.. Kollade jönssonligan på tv:n och lite annat innan eftermiddagen kom.. Då blev det halva garderoben på sig och ut i kylan.. En trip till Liseberg.. Där är så fint när det är jul på liseberg! En helt fantastisk helg! Jag ha blivit så bortskämd.. Oj oj jag är inte van vid det.. Har inte behövt göra någonting ju.. Fått midagen serverad.. Frukosten framdukad och fixad på morgonen.. Jag har bara kunnat vara och ta det lugnt.. Har varit iväg men samtidig hämtat massor med nya krafter! Liseberg var helmysigt.. En tur till Göteborg blir det helt klart snart igen.. Har ju inte träffats på 5 år heller! Tiden flyger ju iväg! Pratat har vi gjort ständigt sen alla år tillbaka men inte blivit av att vi träffats.. Han har haft fullt upp med sitt och jag har haft fullt upp med mitt.. Ett kärt återseende verkligen efter 5 år.. Känns nästan lite trist att vara hemma igen.. Men snart nog åker jag upp igen..

Dagen som kommer tar jag i lugn takt.. Ska strax göra mig iordning.. Sen kör jag och hämtar Kellie bus så kör vi till Tyringe och Hässleholm.. Ska inom pappa en sväng.. In på kyrkogården en liten runda.. Sen får vi se vad som händer.. Ska försöka få tag på Jeanette så vi kan träffas en stund oxå.. Längesen nu så jag saknar allt henne.. Kvällen sen blir lugn och skön hemma.. Försöka vara uppe lite längre så man kan sova läge imorgon för då är det dags att börja jobba igen.. Går på nattpasset morgon så man vill kunna sova på dagen så man orkar med natten sen..

Nej nu ska jag sluta svamla och göra mig färdig..
Önskar er andra en bra dag!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback