Massa mys o massa bus

Ännu en fredagskväll är här.. Medans ni andra är ute o spenderar pengar är jag hemma ovh sparar mina ;) Här hemma är det fredagsmys för hela slanten!!  Har varit en lång dag så nu är det bara mys som gäller.. Hämtade Kellie hemma hos Tess vid halv elva tiden.. Mötte Tosse på parkeringen som skulle låna min cam o headset.. Jag behöver inte det längre då man har inbyggd cam i datorn nu istället.. Sen packade vi in oss i bilen jag o lillsnäckan och körde ner mot Lund.. Skulle på en miniutbildning på jobbet kl 12.. Visade sig dock när jag kom ner att det inte blev någon kl 12 utan istället kl 14 så jag och Kellie satt och busade och pratade lite med mina härliga arbetskamrater.. Sen somnade lilltejejen igen och sov sig igenom hela utbildningen.. Sen begav vi oss hemåt igen.. Körde inom och handlade lite fredagsgott till Idolfinalen ikväll..  Blev lite matlagning när vi kom hem.. Har busat en massa fram till nu då lilltjejen somnade.. Tänkte jag skulle hålla henne uppe till 20-21 för att hon ska sova inatt men nu somnade hon sittandes i min famn.. Så hon får sova en halvtimme sen väcker jag henne igen så somnar hon gott sen närmre kvällen och sover inatt =)

Blir frukostmys med lilltjejen imorgon och en massa bus.. Tänkte ta en långpromenad med henne i vagnen innan man kör och lämnar henne igen.. Sen blir det vila som gäller för min del så man orkar jobba natten.. Jobabr tre nätter nu innan man är ledig igen.. Jobbar bara en dag nästa vecka så det blir rena semestern.. Dags att ta tag i träningen nästa vecka oxå.. Blir två spinningpass iallafall minst så man får upp flåset lite.. Ta nån promenad hemma oxå om dagarna så man håller igång.. En halvtimmes rask promenad varje dag är målet.. Vi får se hur bra man lyckas.. Målet är att komma igång med träningen igen för att bli lite piggare...  Mina extrakilo har jag i princip gått ner ändå den sista tiden.. Gått ner 10 kg sen i september så det är inte fy skam och utan träning dessutom.. Men har lite till som ska försvinna men framför allt känner jag att just för humöret skull så man orkar lite mer om dagarna så måste jag komma igång..

Nu ska jag passa på att göra iordning lite för kvällen och fixa lite med tvätten medans lillsnäckan sover..
Sen kl 20 sitter vi framför tv:n med vårt fredagsgottis och myser.. Blir nog tidigt i säng idag.. Trött efter en dag med massa påhitt.. Blev en tidig morgon oxå.. Dock mysigt att vakna tidigt denna morgon även om man är trött nu.. Absolut värt det =))

Hoppas ni får en trevlig kväll!
Det ska vi ha!

Å Tess och Tosse ha så kul ikväll!!
Gör inget som inte jag skulle gjort ;)

Tjingeling!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback