Ny dag och nya tag

Onsdag idag och halva veckan har gått.. Snart helg igen.. Undrar var tiden flyger iväg någonstans.. Veckorna rusar fram och snart står julen inför dörren.. Och innan vi vet ordet av det så bläddrar vi fram till ett nytt år i kalendern.. Ett nytt år med nya äventyr.. Nya prövningar.. Ett nytt år med lycka och sorg.. Glädje och frustration.. Ja allt vad livet innebär precis som år efter år..

Dagen har börjat lugnt för min del.. Har kurerat mig i sängen då jag känner att kroppen behöver vila.. Antingen är den slutkörd eller har man ytterligare en förkylning på gång.. Vi får se vad som händer.. Ska ta mig ner till banken strax sen ska jag hem och krypa ner under mitt varma täcke igen.. Ligga på soffan under täcket med ett glas oboy och spana in något halvbra tv-program och bara vara.. Kurera mig inflr morgondagen då man ska ner och kämpa på jobbet igen.. Men sen ser jag en härlig 4-dagars ledighet framför mig.. Helgen verkar bjuda på lite av varje.. Avslöjar mer lite närmre helgen.. Blir nog trevliga lediga dagar iallafall som det ser ut nu..

Ljuset står tänt i fönstret... Snön faller utanför.. Vintern är på väg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback