Snön faller

Utanför fönstret börjar det bli vitt på marken.. Snön faller i stora flingor.. Himlen känns upplyst trots att det är mörkt.. Nu är vintern här.. Vi får se hur länge den stannar.. Snön behövs.. Lite ljusare tillvaro.. Lite mer julstämning.. Vintertiden är ganska mysig då snön ligger vit på marken.. Långa promenader i snön.. Kylan rödfärgar kinderna.. Luften känns frisk att andas.. Solen lyser upp dagen.. Man hämtar nya krafter.. Ny energi.. Höstens gråa epok är över för en stund.. Det gäller att ta vara på stunden.. Ta vara på vintern innan den med snabba steg försvinner mot ett mörkare väder innan solen så småning om kikar fram igen tillsammans med våren..

Tog mig en promenad ner till stan innan.. Hade tänkt mig att det skulle räcka med en lite sväng ner till Söder för att göra ett besök på banken.. Men precis när jag satt foten utanför dörren ringde lillebrossan.. Han är i HBG och jobbar denna veckan nere vid möllegränden i stan.. Så jag tog mig en lite lägnre promenad och gick ne till honom.. Har ju banken precis där nere oxå så det passade bra.. Stod och pratade en stund sen fick han återgå till jobbet igen och jag fick uträttat mina ärende.. Kul att han ringde faktiskt! Man träffas ju inte allt för ofta då man bor en bit ifrån varandra.. Även om det inte är andra sidan Sverige så är det dock en bit hem till Hässleholm.. Jag promenrade hem igen.. Hann precis komma hem innan snön började falla från skyn.. Kröp ner under täcket.. Satte igång lite julmusik och slumrade till en stund på soffan.. Nu sitter jag här och filosoferar lite.. Funderar på att gå och tappa upp ett bad.. Sätta igång lite lugn musik.. Lägga mig i badet och bara vara.. Fortfarande lite trött och hängig.. Blir sängen tidigt ikväll så man är laddad inför jobbet imorgon.. Sen ska jag njuta av min långa ledighet innan julen kommer och man ska jobba igen..

Nu ger jag upp skrivandet för denna gången och tappar upp det där badet istället..
Gokväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback