Stolt faster =DD

Ja då har man blivit faster oxå! Moster har man ju varit ett tag :-) 
 Ett stort grattis till min söta lillebror och hans underbara Emma!! En jättesöt liten kille blev det som kikade ut!

Ligger här på soffan och ska snart gå in och lägga mig i sängen igen.. Har spenderat natten som var på jobbet.. Och ska även jobba inatt... Var och handlade på  Maxi efter jobbet idag för att slippa slåss md allt för mkt folk nu på eftermiddagen så man kom inte i säng förren vid halv tio.. Trots det vaknade jag redan vid 12 första gången men lyckades somna om till 14 sen var det lönlöst att ligga kvar.. Borde sovit till 16-17 iallafall eftersom man har 2 nätter till att jobba och imorgon blir det inte så mycket sovande efter jobbet då man ska hinna med lite julfirande innan man börjar jobba igen.. Så jag ska försöka lägga mig strax och sova någon timme till så man orkar jobba som man ska inatt.. Sen får man försöka laga något att äta oxå kanske innan man beger sig iväg ner mot Lund..

Kan ni tänka er att julen redan är här! Många av er firar jul redan idag vet jag.. Hoppas att ni alla som firar får en riktigt mysig dag tillsammans med era nära och kära.. Snart är julen över lika fort som den började och  då går vi mot ett nytt år.. Nya äventyr och upplevelser.. År 2010 blir ett bra år det känner jag redan nu..

År 2009 har varit ett ganska turbulent år för min del.. Mycket som har hänt.. Många stora förändringar har gjorts.. Både jobbiga och bra förändringar.. Jag har vuxit som människa.. Vuxit i mig själv.. Har dem senaste månaderna börjat hitta tillbaka till en normal livsrytm.. Jag har funnit mig själv igen.. Jag har funnit ett lugn i mig själv.. Jag känner mig trygg i mig själv och vet var jag står.. Med båda fötterna på marken.. Jag må vara 23 på papppret men i mig själv är jag äldre än så.. Allt man har gått igenom har format mig till den jag är idag.. Jag har ganska mycket mer erfarenhe av både det ena och det andra än vad andra i min ålder har.. Även om det varit jobbiga och tunga resor ibland ä jag ändå stolt över att jag har en ryggsäck med så mycket erfarenhet.. Den kan bli tung att bära ibland.. Men med vänner och familj till hjälp kan man lätta på bördan med jämna mellanrum.. Jag är tacksam för allt jag bär med mig.. Allt som jag kan forma till livserfarenheter..  Efter regn kommer solsken.. Det dåliga för alltid något gott med sig i slutändan.. Det är tufft under vägens gång men när man tagit sig över mållinjen är man starkare än någonsin.. Jag kan ärligt erkänna att jag är stolt över mig själv ibland.. Jag är ingen tjej som pratar om mig själv.. Ger inte gärna mig själv komplimanger.. Vill inte verka skrytsam men ibland är jag stolt över mig själv.. Stolt över mig själv när jag funderar på allt jag åstadkommit redan som 23 år gammal.. När jag funderar på allt jag orkat bära med mig.. Jag ger mig själv en klapp på axeln en dag som denna...

År 2010 ser jag fram emot.. Gamla kapitel avslutas med år 2009 på nyårsafton, då stänger jag boken för detta året och en ny öppnas och börjar skrivas med det nya året.. Ett nytt år med nya utmaningar.. Ett nytt år med nya bekantskaper som kommer knytas.. Nya motgångar att övervinna och medgångar att glädjas åt.. Ännu ett år i livet för att samla nya livserfarenheter....

Nu stänger jag denna boken för idag..
Skriver en ny sida efter julens alla dagar..

Önskar er alla en riktigt
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

Du gör mig så glad! <3


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej svejs idag är vi inkopplade på internet till ca kl 1600.Är nu inne på din blogg har du sett att Jan har kommenterat ditt bilköp tidigare i bloggen? Hoppas att du hade en mysig julafton med Katharina och Tommy.Just nu ösregnar det har regnat hela natten utanför campingen är det översvämning igår hade vi sol 16grader imorgon ska det bli sol igen Kramar Mamma

2009-12-26 @ 11:47:47
Postat av: Anonym

Grattis faster Johanna! ;)

2009-12-28 @ 18:27:56
URL: http://livetmeddebsta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback