Tröttare än tröttast...

Idag har ni en tjej som sitter här tröttare än något annat.. En tjej som trots att hon gått upp ur sängen knappt har öppnat ögonen.. Varför så trött? Ja tänk om man hade något bra svar på den frågan... Kanske är det vintertröttheten som börjar smyga sig på sakta men säkert.. Kanske är det ett antal nätter med mindre sömn än vanligt som gör sig påmind.. Oavsett anledning så sitter jag här trött efter en liten frukost.. Har med frukosten iallafall gjort tappert försök för att vakna till liv lite innan man sätter sig i bilen och rullar ner mot jobbet..

Har varit lite segare med bloggandet den sista tiden än vanligt.. Har inte riktigt haft varken tiden eller orken att sitta här.. Varför sitta framför datorn när man kan göra så mycket annat.. Men ska försöka bli lite bättre med skrivandet här.. En del som har efterlyst mig i bloggvärlden och undrat var jag tagit vägen så jag ska försöka tänka på att kika in här emellanåt och ladda upp lite ny text och nya bilder från min värld.. Det händer mycket runt omkring mig därav finns inte tiden att riktigt sitta här.. Jobbet tar upp en stor del av livet.. Pyssel med lägenheten har man konstant och umgänget med vänner och familj är för mig just nu det viktigaste jag har..

Mycket tankar som ligger i luften.. Ensamtiden är inte den jag värdesätter mest just nu.. De senaste månaderna har det varit otroligt skönt att få rå om sig själv.. Det är det fortfarande men vissa bitar saknas.. Förstå mig inte fel jag trivs bra med att vara självständig.. Jag trivs bra med att bara ha mig själv att sköta.. Efter flera år där man glömt bort sig själv är det skönt att påbörja vägen tillbaka till sig själv.. Det är skönt att ha sitt eget att komma hem till.. Att bara hålla ordning på sig själv och mina egna grejor.. Det är otroligt skönt att kunna välja om man vill ha det tyst omkring sig när man kommer hem eller om man vill ha musik som skapar stämning hemma.. Jag har varit självständig sen många år tillbaka.. En lång historia men redan i tonåren började jag klara mig på egna fötter.. Som 18-åring flyttade jag hemifrån.. Sommaren precis innan sista året på gymnasiet flyttade jag in i min lägenhet.. Under det året jobbade man.. Pluggade.. Planerade inför studenten.. Tog studenten med bra betyg och man stod på egna fötter.. Där var ingen som trävvtade till mig.. Städade.. Diskade.. Lagade mat eller fixade saker o ting.. Jag rekommenderar ingen att flytta hemifrån inann man gått färdigt skolan.. Det är tufft.. Passa på att bo hemma och lev livet tills åtminstone skolan är klar.. Men samtidigt har det gjort mig till den jag är.. Till den tjejen som står på sina egna ben.. Som gärna inte ber om hjälp.. En tjej som varit med om en del och har lite kött på benen.. Det har gjort mig till den envisa tjej jag är som aldrig ger upp... Det är livets prövningar som formar oss till de människor vi är.. För varje hinder vi rider över går vi av hästen ännu en gnutta starkare än tidigare.. Jag är stolt över att kunna vara den jag är.. Jag är stolt över att kunna stå på mina egna ben.. Kanske för stolt ibland för alla behöver någon gång be om hjälp..  Men trots att jag trivs med denns självständighet som jag är van vid så saknas något ibland.. Sällskapet av att ha någon nära på kvällen.. Någon att laga maten tillsammans med och prata om hur dagen har varit.. Man saknar närheten av någon annan. Vissa stunder på dygnet saknar man dessa bitar.. Andra gånger njuter jag av min ensamhet.. Jag är kluven.. Saknar jag det eller inte.. Vill jag ha det eller inte.... Jag trivs bra med att få vara för mig själv.. Men ändå... Alla dagar går lite upp och ner.. Idag är en lite mindre bra dag men ändå helt okej.. Imorgon har jag helt säkert en toppen dag!

Dags att bege mig iväg mot jobbet nu..
Önskar er en bra dag!
Tjingeling

Mina tankar till dig min ängel..
Jag vill vrida tillbaka klockan ett par år..
Slippa sakna och istället få ha dig här igen..

Du log mot mig,
En sista gång
Du var så lugn
Som om du redan gett dig av.
Du såg på mig,
Att jag var rädd

Hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig,
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel,
För en stund

Du gav mig allt,
Ett hjärta kan
Du lever kvar i mig
Så länge livet ger mig tid
Du sa till mig:
'Var inte rädd'

Hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Min ängel...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback