2009 Here we come..

Ett nytt år är på väg att nalkas i mörkret.. Vi går in i en ny tid med nya utmaningar och nya förutsättningar.. Räkneverket tickar på och ännu ett år har förflutit.. Siffrorna rullar på och tiden den går.. Det nya året firas in med pompa och ståt av svenska folket som alltid förr... Gemenskap och kärlek är konceptet för ett lyckligt slut på det gamla året och en lyckad start på det nya.. Vänner och familjer samlas för att tillsammans lägga ett år bakom sig med mot och medgångar.. För att tillsammans starta ett nytt år med nya äventyr och överraskningar vi aldrig kan ana.. Som alltid både med framgångar och motgångar.. Vi kämpar på tillsammans genom livets gång..

Jag vill utbringa en skål för mina underbara vänner och min fantastiska familj! Jag är lyckligt lottad med många fantastiska människor runt omkring mig.. Jag har människor som stöttar mig i vårt och torrt.. Jag har vänner och familj att vända mig till i mina mot och medgångar.. Människor som glädjs åt min lycka.. Som delar min sorg.. Underbara stöttepelare som jag kan vända mig till när helst jag än vill..

Men alla har inte det som mig.. Alla har inte vänner och familj att fira in det nya året tillsammans med.. Alla har inte något att se fram emot med det kommande året.. Vissa människor vandrar i mörker och har gett upp livets hopp.. Alla har inte den tryggheten jag har.. Människor gör sig själv illa.. Dem gör andra illa.. Barn sitter ensamma... Barn sitter med föräldrar som redan har druckit mer än ett par glas alkohol.. Människor bråkar.. Människor gråter... Många är ensamma i vintermörkret och ger upp en kväll som denna.. En kväll som för många fylls av glädje och lycka blir en ångestladdad och mörk kväll för andra.. Många saknar sina nära och kära en dag som den här.. Folk som har förlorat någon på ett tragiskt sätt.. Ett barn har ryckts ifrån sina föräldrar.. En kompis har gett upp när smärtan blivit för stor och har vandrat vidare ut från livets bana.. Ett barn ha förlorat sina föräldrar..
 Dessa människor sörjer en dag som denna..En årsdag som dem aldrig kommer glömma.. En dag som fylls av mer saknad och sorg än glädje.. Något fattas och kan aldrig ersättas med något/någon annan..
Det nya året är inte för alla en glädje att fira in..

Jag tänder ett ljus och skänker mina tankar till dessa människor!

Jag vill också önska alla
Ett Gott Nytt År!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Önskar er ett Gott nytt år gumman. och skickar massa kramar

2008-12-31 @ 23:26:12
URL: http://mammafiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback