Jul Jul Strålande Jul

Glans över vita skogar! Eller kanske inte men låttexten är fin iallafall..Här  är det glans över gröna skogar fortfarande.. Det är som vanligt i lilla Skåne vid den här tiden. Brukar komma lite snö en period innan jul och sen försvinner den igen för att sedan komma igen i Januari någonstans. Inte många vita jular man kommer ihåg här nere inte men det viktigaste är ju trots allt värmen och gemenskapen från vänner och familj..

Har varit dålig på att blogga under helgens gång. Blir så när man jobbar mycket.. Blev ett extrapass i helgen igen på grund av personalbrist.. Finns inte många marginaler när någon blir sjuk tyvärr.. Jag kan säga att medans ni andra längtar efter julledigheten som jag itne har någon så längtar jag efter en skön och efterlängtad semester i Januari. Samma veva som vi ska flytta tar jag ut en veckas semester. Det är välbehövligt.. Känner mig faktiskt ganska så förtjänt av den :)

Igår fick Max en av sina julklappar på kvällen.. I paketet låg det en spindelmannen-dräkt som tomten hade kommit med ;) Och vilken glad kille vi fick här hemma! Det blev ett riktigt glädjeskutt från honom.. Och ni ska se honom! (kommer bilder i slutet) Han är ju såå häftig vår lille kille! Helt underbar! Den dräkten var verkligen en bra julklapp.. Dt är ju spindelmannen och blixten som gäller för tillfället. Maxen sprang runt här hemma och lekte spindelmannen hela kvällen i sin dräkt med muskler och allt. Det första han hade sagt till sambon i morse var: "jag vill ha min spindelmannen-dräkt" Visst är han go vårt charmtroll!?

Idag har det varit fullt ös hela dagen! Började med att gå till jobbet imorse. Hade en väldigt lugn och skön dag på jobbet. En rolig dag med mina arbetskamrater! Kom in ett akutfall med ambulans oxå idag.. Det är alltid spännande även om det låter dumt att säga så. Man får en adrenalinkick som heter duga! Allt gick väldigt smidigt och vi jobbade bra ihopa idag. Kändes skönt.. Man kunde gå från jobbet idag och känna att man hade gjort en riktigt bra insats och allting gick som rinnande vatten.. När arbetsdagen var slut bar det av till affärerna här i stan för att inhandla dem sista julklapparna och  även den sista maten. Vi har ju firat vår julafton här hemma idag eftersom jag jobbar imorgonkväll. Så är det ibland tyvärr.. Vi har haft en jättemysig kväll med god mat och sällskap av mickes mamma/macke/emelie och mickes mormor/morfar + Ulla.. Max har fått massor av julklappar idag! Han satt vid bordet och var sååååååå trött och orkade inte ära sa han. När han gick från bordet satte han sig vid granen och tittade ett tag sen sa han: "Nu är jag jättepigg igen ska vi öppna julklapparna nu" Man kan ju inget annat än le åt vår lille gosse! Han fick massor av fina julklappar idag.. En bilbana som låter, blinkar och skjuter iväg bilarna (Cars/Blixten) En tankstation med cafe som låter och blinkar (Cars/Blixten) Sängkläder (Cars/Blixten) Puzzel (Cars/Blixten) Extra bilar till bilbanan.. Riddare, Modellbil, kläder (Cars/Blixten set) Hot wheelsbilar, Tavlor till sitt rum (Cars/Blixten) Stämpelpennor och lite annat smått o gott.. Har säkert glömt skriva nåt oxå, brukar vara så när det blir så mycket saker :) Hmm han är nog ganska bortskämd ibland trots allt den lille gobben :) Men det är ju bara jul en gång om året och än så länge är han ju enda barnet och då får man lov att bli lite bortskämd ibland..

Nu ligger lilleman och sussar gott i sin säng. Han var ganska trött efter en heldag med massor av bus hos farmor på dagen eftersom dagis inte hade öppet idag och både jag och micke jobbade.. Sen massa mat, gottis och julklappar här hemma. Vi satte upp bilbanan direkt och gjorde iordning cafet/tankstationen direkt så fick han leka lite och busa innan det blev sängen.. Vi hade lika roligt alla tre här hemma med dem sakerna *ler*

Nu ska jag krypa upp i soffan tillsammans med älsklingen och kolla in komedin ett päron till farsa i las vegas.. En Myskväll i lugn och ro efter en hel del stress dem senaste dagarna. Bara koppla av ikväll och få vara... Bara vara jag..


Då jag jobbar imorgon kväll vill jag önska alla mina läsare en riiiktigt god jul!
Hoppas ni får en trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap!
Sussa gott inatt trots att julafton nalkas i gryningen!

GOD JUL

önskar

Familjen Svensson/Sandberg


                       



                          

        


     


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken häftig spindelman!!

2008-12-23 @ 22:50:48
Postat av: caroline

Den va fan fräck den dräkten!

2008-12-23 @ 23:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback