Luciafirande




Då har vi varit på dagis och sett jättefina små änglar som har lussat för oss. Dem är lika söta allihopa men givetvis tycker man ju att sina egna är dem finaste av alla :) Man är ju så stolt när man ser  luciatåget komma gående och lillkillen går där så fint och sjunger med. Vi har övat mycke tpå luciasångerna här hemma så dem kunde han verkligen och sjöng det gjorde han trots allt folk som kikade.. Han kan ju vara lite blyg ibland annars när det är mycket folk.. Gick kl 07 imorse när klockan ringde och det var ganska segt kan jag tala om. Så efter ett tag somnade jag gott inatt  mamma och har sovit som en stock dem timmarna jag sov :) Hoppas du, jan och abbe oxå har det bra och har sov gott :)
Vi  åt lite frukost här hemma och tog på lussekläderna sen vandrade vi bort till dagis. Var mysigt i mörkret med snön som föll, att se hur dem små ljusen kom skridandes fram till vackra toner..

Idag blir det julmys och julbak. Ska strax köra iväg och handla till våra julcupcakes vi ska göra och allt annat godis. Blir Pepparkaksbak och även lussebak idag oxå så vi har mycket att stå i jag och min ängel.  När gubben kommer hem så knallar vi bort till Max farmor för att  lussa lite där.. Max som stjärngosse och jag som lucia.. Pappa tänkte vi tvinga på en tomtemössa oxå =) Hoppas på att få lite bilde rpå det som kommer senare under kvällen.. Har tagit en del på max dagislussande men då kameran är sönder så man inte kan ändra inställningarna så blir bilderna sådär. Man ser inte heller vad man tar kort på för displayen funkar inte så man får gå på känslan. Tur man är van vid att fota så man vet hur man ska hålla kameran :) Men som sagt har nog köpt en ny till ikväll så lite bilder från lussandet hos farmor hoppas vi på.. Sen kommer den vara med hos mimmi ikväll oxå till vår idolkväll :D

Nu ska jag gå och mysa lite med snutten innan vi kör iväg och handlar och sätter igång. Får se om här kommer några fler inlägg under dagens gång annars får ni hålla tillgodo med detta så länge. Åtminstone till ikväll :)

Jag och Max önskar alla en trevlig Lucia!

Tjingeling!


        

     

Kommentarer
Postat av: Mamma

Åh vilka fina bilder,synd bara att Max inte fick vara Lucia,hälsa Micke att nästa år är det Max tur att vara Lucia.Jag sov inte så bra natt,vaknade av att jan låg med sitt huvud på mitt bröst kl 0200 och fråga om varför jag inte låg och läste!! MEN DU VET HAN ÄR EN RIKTIG KNASBOLL.Nä nu ska jag fortsätta att trada med mitt examensarbete spyr snart på det.Ska åka till Mats och Bitte kl 1700.Puss o kram mamma

2008-12-12 @ 14:19:59
Postat av: Johanna

Haha han är så rolig Jan! =) Kramar honom och abbe från mig =)Japp vill han vara Lucia nästa år så är det hans tur hihi Han blev en sååå stilig stjärngosse i år :D Hoppas det går bra med ditt arbete och att det blir färdigt oh bra som det ska men det tvivlar jag inte ett dugg på! :) Häsla Mats och Bitte från mig!! Puss o Kram

2008-12-12 @ 17:44:50
URL: http://haaannaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback