Natten är här

Ja då sitter man här vid datorn och klockan har slagit över till nattimmarna. En ny dag är här även om det är väldigt tidig morgon..

Vaknade upp i morse till väckarklockan som vanligt när det är jobbdag. Kände mig väldigt seg efter en störd natt med endast några få timmars sömn så jag snoozade klockan i vanlig ordning och gick upp efter ca en halvtimme. Oj oj vad morgnarna är förstörda om man inte får morgna sig ett tag.. Gick upp och gjorde mig iordning för att sedan kunna slappa i soffan resten av tiden innan det var dags att köra till jobbet. Hade en riktigt skön morgon idag och det behövdes. Nu har man jobbar ganska många dagar i streck så helgledigheten är varmt välkommen.. Körde till jobbet lite efter 12 som vanligt och 12.45 stegar man in på jobbet redo för ännu en kväll med sina arbetskamrater och sina patienter. Alltid lika spännande att få se vad just denna kvällen ska bjuda på. Får säga att vi har haft en bra kväll med mina trevliga arbetskamrater och mina helt underbara och gosiga patienter..  Vissa faller man för mer än andra :) Haft saker att pyssla med men man har kunnat göra det i lite lagom tempo. Inte mycket stress utan allt har helt enkelt bara flutit på. Sådana dagar tackar vi för :)

Nu sitter jag här och har pillat lite grann med utseendet här på bloggen. Ska bege mig mot sängen alldeles strax så man orkar upp imorgon. Lillkillen har Luciafirande på dagis så trots ledigheten blir det upp tidigt. Sen är det julbak för hela slanten resten av dagen innan jag beger mig iväg på kvällen.. Kommer säkert ett litet inlägg här oxå med lite bilder på lillsnuttens luciatåg..

Max och Mickes dag har bestått av jobb respektive dagis. Båda har haft en bra dag. Max var så trött så han hade gått in och lagt sig i sängen redan kvart i sex och somnade.. Han var uppe och kissade nu när jag kom hem så då passade man på att pussa honom ordentligt godnatt och ge en bamsekram. Blir ju bara en puss på pannan annars i vanliga fall när man har jobbat kväll då man är hemma så sent och han sussar gott i sängen sedan flera timmar tillbaka. Har jobbet lite kvällar nu så man har inte träffat pojkarna här hemma så mycket men i helgen är det full rulle med dem. Imorgon är det mysdag för mig och Maxen efter Lucian. Skönt att få vara ledig och ha honom hemma.. Man njuter av varje sekund när man är med honom. Även om det många gånger blir en del "disskutioner"  då han är en envis liten pojke som gärna testar gränserna här hemma som alla andra barn. Det är inte bara gull i gull och en dans på rosor med barnen.. En hel del svett och tårar kommer ur det oxå. Men vi har det bra ändå  =) Alla måste vi få uttrycka oss och inte kan vi tycka lika alltid. Och lite bråk. tårar och hinder gnäller vi inte över.. Man blir starkare för varje hinder man lyckas komma förbi :)

Nej gott folk nu får jag ta mig i kragen och hoppa i säng!
Hoppas ni alla sover gott där ute!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas du har sovit gott!! kram mammma

2008-12-12 @ 07:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback