Roligt =))

www.rixfm.com/webbradio/?type=audio&id=3529

Den här länken måste man verkligen lyssna på om man inte redan har hört den på Rix morronzoo.. Usch jag får fortfarande torka tårarna *skratt* Vet inte om det är för att jag är så himla trött att nästan allt är roligt eller om den helt enkelt bara tar priset *hahahaha* Katten och hundens dagbok, vem kommer på något sådant? För lite att göra om dagarna och livlig fantasi måste vara receptet på det här.. Oj oj oj vad roligt =) Och i slutet av detta inlägget ser ni en uppsats skriven av en mellanstadie-elev. Jag säger bara barn! Vad är mer underbart än dem och deras ord =)

Idag har man jobbat som vanligt.. Hem och hämta lilleman på dagis och sen köra o lämna honom. Det är så fruktansvärt tomt här utan honom och jag saknar honom så jag nästan blir tokig och då har han bara varit borta i 5 timmar.. Det är alldeles för tyst här hemma. Inga små fotsteg på golvet.. Ingen som kryper upp bredvid en i soffan och säger jag älskar dig.. Jo sambon  förstås men det är ju inte samma sak som när ens lille plutt gör det :) Har precis tagit en lååång varm och skön dusch så nu somnar jag snart.. Ska faktiskt hoppa i bingen efter detta inlägget tror jag.. Kommer nog somna som en stock.. Man blir trött på ett sådant skönt sätt efter en härlig kvällsdusch.. Ännu skönare ska det bli när vi flyttar och får badkar! Som man längtar.. Men men itne långt kvar nu ju.. Nu kommer storhelgerna och dem brukar gå undan sedan är det nästan dags för flytt.. Har inhandlat en del till gobbens rum oxå nu.. Bara en massa saker med Cars-temat.. Alltså blixten mqueen med flera.. Ännu mer ska det bli och en del får han i julklapp.. Har varit iväg och handlat lite julklappar idag sen handlar jag det sista på måndag när jag är ledig..

Nej hörru ni nu ska jag ge mig in till sängen för en förhoppningsvis skön nattsömn.
Önskar er läsare en trevlig kväll och natt ni oxå!




Fakta uppsats om ko, skriven av en mellanstadieelev :-)


Historian om Kon Kon är ett husdjur... Men den finns också utanför huset. Och den lever ofta på landet, men den kommer också in till staden, men bara när den skall dö. Mend et bestämmer den inte själv.


Kon har sju sidor... Den översta sidan - Den nedersta sidan - Den främresidan - Den bakre sidan - Den ena sidan - Den andra sidan- Och den invändiga sidan.


På den främsta sidan sitter huvudet... Och det är för att hornen skall ha något att sitta fast på. Hornen är av horn och dom är bara till prydnad. Dom kan inte röra på sig, men det kan öronen. Dom sitter vid sidan av hornen.


Kon har två hål framme i huvudet. Dom kallas ko-ögon. Kons mun kalles mule. Det är nog för att den säger mu. På den bakersta sidan sitter svansen... Den använder den för att jaga bort flugor med, så att dom inte ramlar ned i mjölken och drunknar.


På den översta sidan - Och den ena sidan - Och den andra sidan, är det bara hår... Det heter ko-hår och har alltid samma färg som kon.Färgen på kon heter kulör. 


Den nedersta sidan är den viktigaste för där hänger mjölken. Och när mjölkerskan öppnar kranarna så rinner mjölken ut. När det åskar så blir mjölken sur... men hur den blir det har jag inte lärt mig ännu.


Kon har fyra ben... Dom heter ko-ben. Dom kan också användas till att dra ut spikar med.


Kon äter inte så mycket, men är det hål. Men hur den gör hålen har jag inte heller lärt mig ännu.

Kon har god lukt... Vi kan känna lukten av den på långt håll.
 
Kons valpar heter kalvar. Kalvens pappa heter tjur, och det gör kons man också.Tjuren ger inte mjölk och är därför inte ett däggdjur.


Den som kommer och hämtar kon när den blir gammal heter ko-fångare. Den sitter ofta framme på bilar. Så blir kon slaktad, man häller mjölken i tetror som vi kan köpa i affären. Kons fyra ben skickas tills nickaren. Det kallas återanvändning.


Som man kan se är kon ett nyttigt djur. Och därför gillar jag kon väldigt mycket.


Lärarens kommentar: Jag har aldrig läst något liknande


Kommentarer
Postat av: Carro

Vad ja skratta när ja läste den =) Hur får du din blog så fin??

Allt bara annars med er?

2008-12-20 @ 13:26:15
URL: http://blixteen86.blogg.se/
Postat av: jennie

nä jag har inte hunnit julbaka nåt än, ska försöka göra det ihelgen, knåpa ihop lite lussebullar, pepparkakshus och något annat gått kanske. jag åker ner en sväng efter jul, 1a jan. :) men har massor att göra fram tills dess! =)

2008-12-20 @ 15:37:31
URL: http://iolani.blogg.se/
Postat av: caroline

Den är bara så jävla klockren! haáhahah!

2008-12-20 @ 17:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback