............

   
'
Du finns i mitt hjärta vännen.. Du finns i mina tankar. Även om du är långt borta är du ändå så nära.. Så nära att jag nästan kan känna din hud.. Nästan kan känna dina andetag.. Känslan av dig nära käns så verklig. Så verklig att jag ibland inte vet om det är dröm eller verklighet. Är du verkligen borta för alltid? Du finns ju här, precis här! I mitt hjärta lever du för alltid kvar.. Minnet av dig bleknar aldrig.. Jag kan höra din röst ibland.. Nästan känna doften av dig.. Det ända jag önskar mig i julklapp är en knackning på dörren jag känner igen.. En knackning från dig.. Jag önskar mig något jag vet aldrig kommer slå in men ändå.. Om man tror, tror och tror ännu mer så kanske?! Vem vet.. Det enda jag vet är att någon dag så möts vi igen.. Ditt liv är inte slut.. Någonstans lever du kvar mer än i mitt hjärta.. Jag ser dig framför mig varje dag.. Jag minns dina ögon.. Ditt skratt.. Åh ditt skratt! Jag kan känna din närhet hos mig om kvällarna ibland.. När kylan tränger på kan jag känna din värme som sveper förbi.. Du följer mina steg jag tar.. Jag kan se dina fotspår i snön.. I drömmen möts vi ibland.. Vi skrattar ihop igen.. Precis som då..
För någon som du är hela världen underbar!

Som en lugn och stilla bris
Tröstande och varm
Som en moders hand på öppna sår
Som en kärlek utan pris
En tanke utan harm
Vill du följa mig vart än jag går
Är du här hos mig nu

Jag lever
Och du lever inom mig
Jag ser dig när jag blundar
Jag ber dig
Vill du vaka över mig
Och välsigna varje steg jag tar

Jag kan se att det som var
Leder till nåt mer
Jag kan känna hur min rädsla flyr, åhh
Det är du som ger mig svar
Och gråter när jag ler
Vill du stanna här tills dagen gryr
Kan du höra mig nu

Jag lever
Och du lever inom mig
Jag ser dig när jag blundar
Jag ber dig
Vill du vaka över mig
Och välsigna varje steg jag tar

Är du här hos mig nu

Jag lever
Och du lever inom mig
Jag ser dig när jag blundar
Jag ber dig
Vill du vaka över mig
Och välsigna varje steg




Vila tryggt som ett barn vid mitt bröst
Jag ska ge all min kraft och min tröst
Jag kan känna ditt bultande hjärta
Jag kan höra dess skälvande röst

Jag ska vagga din oro till lugn
Jag kan se att din börda är tung
För dina ögon bär skuggan av sorger
Alltför stora för någon så ung

Låt mig torka din tårade kind
Jag ska stå där vid trygghetens grind
Tills du vågar att åter gå genom
Tills du ser där din tro blivit blind

Vila tryggt som ett barn vid mitt bröst
Jag ska ge all min kraft och min tröst
Jag kan känna ditt bultande hjärta
Jag kan höra dess skälvande röst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback