Växtvärk





Ja min lille älskling har gått och fått växtvärk.. Åhh man blir ju så hjälplös för det är inte mycket man kan göra mer än att trösta och bara finnas där.. Lite alvedon har han oxå fått så vi får väl se om det hjälper.. Han var så himla ledsen här nu ikväll när han skulle lägga sig för det gjorde så ont i benet sa han.. Så han har fått sitta i min famn i soffan och mysa lite sen gick vi in och la oss tillsammans i hans säng så låg jag kvar tills han hade lugnat sig lite grann och det kändes bättre för honom. Det lär bli många fler sådana här kvällar. Så är det ju, barnen får växtvärk till och från o ingenting kan man göra precis.. Det är livet som har sin gilla gång.. Men det skär ju ändå i hjärtat att se sitt hjärta ha så ont.. Nu får vi hoppas att han somnar gott trots allt och slipper vakna inatt av värken.. Så vi båda är utvilade till pepparkaksbaket imorgon..

Middagen blev lax och potatis som jag skrev innan och gott blev det. Mina pojkar här hemma åt som bara den så det var ju ett gott betyg det oxå. Dem brukar visserligen gilla det jag gör. Maxen brukar säga att jag lagar bäst mat i världen för det är så gott! Visst e han go lille killen =))  Har förresten beställt en massa nya kläder till honom idag.. Har även kollat runt på lite fler julklappar till honom. Den busungen har det verkligen bra.. Jag och micke skulle kunna handla hur mycket som helst till honom. Massor av nya saker till hans nya rum blir det och en del leksaker.. Även farmor har köpt en del och dem kan ju oxå handla hur mycket som helst till honom så utan leksaker, kläder och inredning är han verkligen aldrig här hemma. Tvärtom han har nästan för mycket. Men är det jul så är det. Man får bara julklappar en gång om året och då ska man få lite extra. Man får passa på att skämma bort honom så länge det bara är han att skämma bort. Vem vet till nästa jul kanske vi är ytterligare en i familjen ;) Och med växtvärken förstår ni ju att han växer så kläderna behöver man köpa nya med jämna mellanrum. Nu var det som sagt dags igen.. Brukar köpa lite då o lite då men du fyndade vi en hel del jag och lillhjärtat så det blev en del. Går mycket kläder på dagsi och så oxå. Man ska ha ombyte m.m och sen sliter dem ju kläderna som jag vet inte vad på dagis. Ibland undrar man vad dem gör =)) Roligt har dem iallafall!  Tänk bara 1½ år kvar på dagis sen börjar han skolan!? Vart har tiden tagit vägen? Inte längesen han kröp runt på golvet och hittade på bus med sina nappar. Till sommaren fyller han 5.. Han är verkligen stora killen! Sååå mycket vi har varit med om och han har lärt sig på dem sista 3 åren! Jag kan inte förstå hur man för någonting i världen skulle vilja missa allt som händer omkring sitt barn i dessa åren! Det är underbart!!! Självklart en hel del stunder med trots oxå men dem ljusa stunderna tar över.. Åh vad vi längtar till nästa underverk kommer! Man vill inte missa en sekund av barnens liv! En sekund kan vara guld värd! Första steget själv t.ex..  Det finns ingenting som är så viktigt i livet som ens barn! Ingenting!

Nu ska jag gå in till trollet och se om han mår bättre och har lyckats somna sen ska jag se om jag kan ändra designen lite till på bloggen.. Den känns alldeles för mörk och dyster så det får vi ändra på :)

Önskar er alla en trevlig kväll!
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Tosse

Din bakgrund med dom mörka blommorna är jätte fin så den tkr jag du ska behålla :)

2008-12-16 @ 20:12:14
URL: http://therressse.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Du vet solariumet vid mig? Där finns ståsolarium.. :D

2008-12-17 @ 07:59:29
URL: http://www.mimmigren.se
Postat av: johanna

Vad fin blogg du har..... :)

2008-12-17 @ 11:04:45
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback