En trevlig helg :)

Ja då har ännu en helg flutit förbi.. Har haft en kanontrevlig helg med familjen och med vännerna.. Jag, Tosse och Pia begav oss till Marie i fredags på hennes födelsedagsfest.. Hade haft fruktansvärd huvudvärk hela dagen så jag drack ingenting utan körde istället.. Men jag hade lika kul förbi :) Efter vi hade varit hos Marie körde vi ut en runda på stan och kikade läget.. Inget speciellt som hände på stan men det var kul att köra runt o snacka och lyssna på musik..

Sov ganska länge på lördagen.. Micke gick upp med max vid halv tio men jag låg kvar och drog mig till elva ungefär.. Max vaknade med en massa prickar på kroppen och man såg direkt att vårt lille hjärta hade fått vattenkoppor.. Stackars liten han har prickar över allt på kroppen.. Även inne i öronen och hela hårbotten är oxå full med vattenkoppor.. Men han har varit jättepigg ändå.. Inte haft någon feber förren ikväll.. Får hoppas han klarar sig utan så mycket feber kanske.. Nu blir det inget dagis för honom på ett tag.. Men vi pusslar och har oss här hemma för att va hemma så lite som möjligt från jobbet någon av oss.. Det är skönt att jag många gånger jobbar när micke inte jobbar, så sätt så kan man få ihop det ändå.. Vi åkte iallafall in till Landskorna på karnevalen där inne på eftermiddagen. Var i min lägenhet först och tömde ut det sista som var kvar.. Sen blev det lite god mat och munkar så klart i Landskrona. Mina pojkar är helt galna i munkar! =))  Kollade in karnevalståget och alla stånden innan det bar hemåt igen.. Jag skulle iväg och sen började det även regna så det var ignen höjdare att vara kvar.. Älsklingen fick låna min bil igår så han körde mig till Tosse så jag kunde göra mig iordning hos henne innan vi skulle till Mimma och partaja.. Micael och Pasta lagade mat till oss, vilka karlar!! =) Sen drog vi igång..  Jocke och sundning kom efter ett tag.. Även Emelie kom.. Drack hos tosse ett tag sen bar det av bort till Mimmi på hennes fördelsedags/inflyttningsfest.. Mimmi tack för en kanontevlig fest!!! Och tosse gumman tack för en superhärlig och lika trevlig kväll/natt som vanligt! :)

Idag har man bara myst med pojkarna här hemma.. Vi har legat och kollat på film nästan hela dagen.. Bara tagit det lugnt.. Kollat på bland annat surfs up.. Max har legat i min famn nästan hela dan.. Älsklingspojken.. Har även satt upp sängen här hemma och städat undan lite.. Ska försöka ätta upp lite tavlor och hyllor i veckan med så här blir lite hemtrevligare.. Känns så tomt på väggarna.. Man blir ju aldrig färdig till det.. Har även städat det sista i min lägenhet så nu är jag redo att lämna nycklarna.. Skönt att ha det ur världen! Tack Tosse och Jocke för all hjälp idag med fönsterna och så! Ni är guld värda!! Och jocke.... Så skönt att du äntligen stod på dig och sa ifrån!!! Du vinner gumman! :))

Nu sitter man här och segar lite grann.. Tror att jag ska gå och poppa en påse popcorn och krypa ner i soffan och kika lite på tv innan det är dags för sängen.. Få lite "vuxentid" med min älskling här hemma.. Imorgon är det jobb som gäller.. Får se om här kommer någon uppdatering imorgon annars kikar jag in så fort jag hinner..

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback