Ny vecka

Så börjar vi om på måndagen igen och ännu en ny vecka är här.. Lika spännande som allitd att få se vad den här veckan kommer bjuda på..

Helgen har varit fantastisk!! Och helt fullspäckad! Får nästan beskriva helgen dag för dag så det inte blir allt för rörigt för er läsare...


Fredag

Fredagen började redan 00.00 för min del efter som jag då satt på jobbet. Slutade 07 på fredagsmorgonen. Åkte hem och la mig för att sova några timmar.. Ställde klockan på 11.00 men vaknade inte förren klockan var efter tol och då blev det fart på den här tanten kan jag säga =) Packade ihop det sista snabbt som attans vilket resulterade i att jag glömde hälften som vanligt *skratt* Tur att gubben skulle komma på lördagen.. Körde och handlade, tankade bilen och tvättade av den lite grann.. Sen bar det äntligen av till första stoppen för dagen, Tyringe.. Dock lite försenad men det gick bra ändå.. Lämnade av grjorna jag skulle lämna hos Jeanette, pratade 10 minuter sen fick jag köra igen.. Nästa stop var äntligen sölvesborg.. Max var överlycklig över att äntligen vara framme. Tog en runda på stan med Sofia som oxå var där ute för dagen.. Kollade runt bland knallarna på stan och tog en god glass.. Max tjatade oavbrutet om när vi skulle köra till mormor Eva.. Hade han längtat efter i flera dagar nu. Så efter en trevlig timme och lite till med Sofia på stan så körde vi ut till min mamma. Sååååååå härligt att komma ut där igen!! Underbart! Saknar min mamma så mycket! Har varit jättemysigt att få spendera helgen ute hos henne, Jan och Abbe.. Jag och Max installerade oss i gäststugan med våra saker sen satt jag och pratade med mamma ett tag medans max lekte med sina bilar. Mamma gjorde jättegod mat på kvällen som vanligt.. Pastasallad och Jan grillade kyckling. Mamma hade gjort en sååå underbart god vitlökssås oxå! Hade ju kunnat äta hur mycket som helst av den! *mm*  Efter maten gick vi ut en runda med Abbe (hunden) kollade in de nya sjöbodarna. När vi kom hem åt vi jordgubbar och glass, himmelriket för Max som var överlycklig! Han åt som en häst på fredagen! Först två skålarmed pasta salladen sen ytterligare pastasallad tillsammans med kycklingen när den var klar. Sen blev det en portion med jordgubbar och glass och så fick han en extra portion med glass. Oj oj vad han åt :) Och han har varit så duktig hela helgen! Jag och älsklingen har uppfostrat honom väl märker man när man är borta med honom. Känns skönt.. Kan säga att han somnade som en stock på kvällen sen. Jag och mamma satt uppe och pratade jättelänge innan vi oxå begav oss mot sängarna för en skön nattsömn..

Lördag

Max sov länge på lördagsmorgonen. Vaknade till vid sju sen somnade han om igen så vi gick inte upp förren klockan var halv elva på morgonen. Det kallar jag sovmorgon med en 4-åring!  Vi gick upp och åt frukost hemma hos mamma. Max åt sin dubbelmacka som vanligt.. Var ute en runda och lekte med Abbe på tomten påmorgonen en stund. Och max sprang igenom vattenspridaren och halvbadade lite. Det tyckte han var morgonens höjdare! Han tyckte vi skulle köra och köpa en vattenspridare så fort vi kom hem som han kan ha på tomten tillsammans med pooolen. Vi får väl se om det blir någon sådan oxå.. Körde ut till syrran på campingen vid lunchtid. Ligger bara en bit ifrån mamma. Satt och solade med syrran hela eftermiddagen sen och barnen lekte. Max och syrrans två pojkar. Mosters älsklingar!  Glömde kameran hemma i helgen *grrrrrrrrrrrr* Burkar jag aldrig göra.. Så tyvärr har jag inga bilder.. Men men det kommer fler gånger.. Barnern hade jättekul och Max ville som vanligt inte åka därifrån när vi skulle köra. Så det var verkligen vilda protester kan jag tala om.. Egen vilja det har han verkligen!  Men efter många om och men kom vi ut till bilen och kunde köra till kristianstad för att hämta älsklingen.. Max somnade i bilen efter 5 minuter så han var trött.. Hämtade hjärtat som hade spenderat dagen i kristianstad med sina kompisar. Åkte hem och duschade sen körde jag mamma och Jan till deras bekanta vid 19-tiden som dem skulle spendera kvällen med. Körde hem igen och hämtade mina pojkar sen bar det av ner till stan i sölvesborg igen.. Var killebomfestivalen där i helgen.. Gick runt bland underhållningstälten, lyssnade på musik, åt god mat, köpte lite marknadsgodis och kikade på karusellerna.. Micke vann en hammare till Max som han gick runt med resten av kvällen. Lycklig var han! =) Efter 2 timmar var vi ganska nöjda så vi gick mot bilen igen. Gick inom Ica och handlade med oss lite gott hem som vi   kunde mysa med framför tv:n.. Max somnade nästan direkt när vi kom hem. Vi vuxna satte oss framför en film och mös.. Verkligen jätteskönt att bara få vara ibland! Körde iväg och hämtade mamma och Jan igen vid 24-tiden sen blev det sängen.. En härlig lördag!!

Söndag

Mina pojkar sov länge på söndagen. Jag gick upp vid nio-tiden.. Gick in till Abbe och tog med honom ut. Så gick vi på långpromenad i skogen och nere vid vattnet. Så ärligt det var! Kanonskönt väder var det oxå! Solen sken och varmt var det. Busade lite i skogen och sprang av oss lite grann. Mysigt att gå ut så på morgonen och gå bland alla träden som blommar och sen nere vid havet där vattnet tindrar och fåglarna kvittrar. Så lugnt och stilla.. Var ute och gick 30-45 minuter ungefär.. Väckte mina änglar när jag kom hem som fortfarande låg och sov. Gick in till mamma när jag fått upp dem så åt max lite frukost och så..  Sen började vi packa ihop och städa iordning efter oss för att göra oss redo för hemfärden. Vi tänkte vi skulle köra till busfabriken med Max så vi begav oss iväg på förmiddagen. När vi kom hem och såg hur mycket folk där var på busfabriken så vände vi igen.. Helt fullt! E så nu är det är semester och det var dessutom lite tråkigare väder här hemma vid den tiden då vi kom hem. Vi åkte hem istället. Jag var helt färdig och hade ont i magen igen så jag la mig på soffan och somnade. Micke var ute och spelade fotboll med Max sen hade han ställt sig o lagat mat så man vaknade upp till att maten stod på bordet. Vilken härlig gubbe man har ibland :) Han har varit fantastisk under helgen! Och max oxå! Jag tog Max och duschade honom efter maten för han var smutsig kan jag säga! Hadespelat fotboll utan skor bland annat, så svarta fötter som han hade har jag nog inte sett på länge *skratt* Men det hör sommaren och barnen till.. Efter en ordentligt skrubb blev det  sängen för lilleman som var helt slut.. Han somnade nästan innan huvudet hann landa på kudden =)) Kvällen för mig och älsklingen sen blev lugn. Kollade in filmen på kanal 5 som var kanonbra sen gick vi och la oss.. Jag låg och spelade spel på telefonen och väntade på att regnet skulle sluta så man kunde köra till Tosse gumman men i den tråkiga väntan någonstans så har jag somnat.. Regnet det bara öste ner efter filmen och blåste gjorde det så man


Oj oj oj vad mycket det blev här i inlägget idag! Har visst blivit en hel del man har gjort i helgen! =) Hoppas ni inte är allt för trötta i huvudet efter all läsning! Nu ska jag gå och äta lite tror jag.. Vi hörs en annan gång!



Tack mamma för en underbar helg!! Du är fantastisk! Världens bästa mamma!

Tack syster yster för en härlig lördag! Saknar dig och barnen redan!

Tack min älskling för en härlig och underbar helg med dig! Du är allt!
Tack för allt du har gjort för mig i helgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback