Hämtat bilen..

Ja då har man hämtat bilen på Peugot idag.. Lämnade in pärlan på service igår och idag var den färdig. Skönt att få tillbaka den igen =) Fast jag har ju haft lånebil så jag har ju inte suttit i sjön precis. Men det är alltid skönast att köra med sin egen bil.. Den bilen man är van vid och trivs bra med. Men nu är den iallafall hemma igen.. Har gjort service på bilen som var dags att göra och med den dök där ju upp en del andra saker som dem såg behövdes fixas så nu är den nästan som ny igen. Men det kostade ju oxå därefter :) Värt pengarna, man får se det så.. Var något litet till som behövs fixas plus att parkeringsbromsen fortfarande inte gick igenom besiktningen idag *PUST* Fast dem skulle ha fixat den på verkstaden.. Trötta mig säger jag..  Men visst allting annat är fixat som dem hittade men det var ju bara parkeringsbromsen som inte gick igenom besiktningen sist och som jag behövde ombesiktiga idag och den gick inte igenom.. Så det får dem ta och göra igen och fixa ordentligt på peugot när jag lämnar in den för det sista som ska göras på den. Sen är det bara vinterhjul oxå som ska på..  Därefter är man redo för vintern! :) Bilen är fit for fight igen..

Har varit ute hos caroline hela dagen.. Har varit lika trevligt som vanligt.. Ätit lite frallor och druckit kaffe. Snackat en massa som vanligt. Förutom att man har haft en grinig Max med sig som verkligen var på tvärhumör idag så har dagen där ute varit lugnt. Det går inte att väcka honom och dra upp honom direkt på morgonen för då är han inte glad.. Han är som mig, behöver morna sig ordentligt på morgonen annars tryter humöret, man känner igen sig i honom :) Men annars har det varit lugnt. Gick bra att hämta bilen på Peugot-verkstaden.. Lite mindre bra på besiktningen och skönt att komma hem till soffan därefter.. Blev lite mat på hemvägen oxå idag eftersom vi egentligen skulle kört till Varberg för att hämta en ny bil till älsklingen. Nu är den han har tråkig så han har fått för sig att köpa en ny.. Eller rättare sagt han HAR köpt en ny bil. Men bestämde oss efter maten att det skulle bli så sent så det blir till helgen istället. Får se vilken dag det blir.. Är ju en bit att köra så det är inget man gör på en handvändning..

Kvällen kommer ägnas åt mys i soffan med pojkarna innan Max ska lägga sig.. Sen blir det vuxenmys för mig och sambon.. Skönt med lite tid för sig själva. Man får ta till vara på den tiden innan man skaffar sig en liten knodd till för då är det slut på lugnet :) Max har sagt flera gånger dem senaste dagarna att han vill bli storebror.. Han har frågat om inte jag ska ha en bebis i magen snart. Om inte han får bli storebror snart så han kan växa och bli ännu större som han sa *gullungen* Och har sagt flera gånger att han vill ju faktiskt bli storebror snart för han vill kunna mysa med mig, pappa och bebisen tillsammans.. Ja vad säger man när han säger så och frågar =) Svaret blir att han snart ska få bli storebror men vi vet inte riktigt när. Jag vill ju jobba ett tag till innan det kommer på tal. Trivs så himla bra på jobbet. Men det känns ju roligt att Max är redo för det och frågar så mycket efter att få bli just storebror.. Blir att P-staven åker ut till sommaren om allting går som det ska och sen får vi se därefter :) Jag har inte tänkt så mycket på det förren nu när Max har börjat dra upp det. Och då har älsklingen instämt med honom och tyckt att det är klart att Max ska få bli storebror snart m.m.. Vi får se när den tiden kommer.. Den kommer så småning om :) Pojkarna är mer uppspelta och längtar mer än mig för tillfället *ler* Jag tänker mer på jobbet just nu :))

Imorgon får vi se vad dagen har att bjuda på. Inget speciellt inplanerat än.. Ganska skönt. Ska städa lite här hemma.. Fixa och dona. Sen kör jag en runda och tvättar bilen och städar den oxå. Ska leta fram lite julsaker så man är redo när julen närmar sig med stormsteg. Känns lite tidigt men lika bra att börja i tid annars står man där några dagar innan jul och är förtvivlad över att man inte hittar alla julsakerna. Men det blir långt ifrån alla julsakerna som åker upp i år. Inte lönt när vi ändå ska flytta mellan den 1-30 januari.. Beror på när målarna är klara. Ska iväg och skriva kontrakten imorgon och välja ut alla färger/tapeter m.m.. Känns riktigt skönt! Kommer nog bli jättebra det här!

Nu ska jag lägga mig hos knoddarna igen.
Ha en trevlig kväll där ute!
Tjingeling!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback