Hur kan man försumma sina barn så?!

Hur kan man som förälder välja att försumma sina barn? Hur kan man tycka att allting annat i livet är viktigare än sina egna barn?! Sitt eget kött och blod? Jag kan verkligen inte förstå det... Hur kan man tycka det är viktigare att festa,, umgås med vännerna. vara ute och åka bil, vara med nya sambon, ligga på soffan och lata sig m.m än det är att träffa sitt/sina egna barn?! Vad i VÄRLDEN kan vara viktigare än sitt barn?!!! Och alltid vara viktigare än barnet dessutom..

Ibland kan det kännas orättvist att vissa människor får barn medans andra inte kan.. Människor som skaffar barn för att det är inne att skaffa barn enligt dem.. Människor som skaffar barn för att slippa jobba men ändå tjäna pengar.. Människor som skaffar barn bara för att det ska vara.. Människor som skaffar barn för att dem vill ha en liten bebis men när bebisen växer upp lämnar dem över barnet på någon annan för då är det inte roligt längre.. Hur kan det vara så att människor som endast skaffar barn av dessa anledningarna blir gravida?! Medans människor som inte vill något annat i världen än att få ett litet barn att få rå om, se växa upp och stötta genom livet kan kämpa i flera år utan framgång... Det känns inte rättvist på något sätt! Inte mot föräldrarna som inte får barnen dem längtar efter.. Och det känns inte rätt mot barnen som kommer till världen av föräldrar som egentligen bara vill känna pengar eller visa upp sig med barnen..

Jag blir såå arg!! Så förbannad på människor som tror att barnen är en leksak! Något man leker med och träffar när man känner för det.. Något man träffar när man inte har något annat inbokat i kalender som är viktigare.. En fest eller något liknande.. Blir så arg på människor som till andra går runt och säger att man är mamma och har världens finaste barn! Man älskar barnet över allt annat och klarar inte av att vara utan barnet.. Trots att det går FLERA månader emellan gångerna då man träffar sitt barn för att man har andra saker för sig.. Usch jag blir så förbannad på dessa människorna.. Och tyvärr finns det allt för många av dem..

Ett litet barn är det finaste i världen
Ett litet barn är allt man kan önska sig
Ett litet barn är ett underverk
Ett litet barn är den viktigaste gåvan i livet
AV:Johanna Sandberg


Jag längtar så efter ett litet underverk


Kommentarer
Postat av: Tosse

Du kommer få ditt lilla underverk du med <3

2008-11-23 @ 14:49:22
URL: http://therressse.blogg.se/
Postat av: Johanna vattenkanna

Håller med dig jag vännen! :( Tråkigt att det är så och att det förekommer!!! Det kommer ska du se vännen!!! ;) Vi båda kommer få uppleva den lyckanm det vet jag!!! KRAM

2008-11-23 @ 15:06:54
URL: http://intesomjag.publishme.se
Postat av: Johanna

Tack mina underbara vänner! =) Ni är guld värda! O du tosse!? Som våra underverk ska leka tillsammans en dag :D

2008-11-23 @ 19:35:46
URL: http://haaannaaas.blogg.se/
Postat av: jennie

jadu, vad ska man säga.. det är sorgligt att de är så!! jag fattar verkligen inte det heller. det är sorgligt, upprörande och .. ja. jag hatar såna människor! nä nu blev jag arg på riktigt.



du är en underbar människa och styvmamma till max - du kommer bli en minst lika bra mamma om/när du får ett biologisk barn.

2008-11-24 @ 09:24:13
URL: http://iolani.blogg.se/
Postat av: Mamma

Klart att du ska ha ett litet underverk,det kommer,det känner jag,du blir den bästa mammaa i hela världen,du är redan bäst för Max glöm inte det.Kram mamma

2008-11-24 @ 09:27:10
Postat av: Mamma

Du lommer att få ditt lilla underverk,det känner jag.Och glöm inte att du är bästa Mamman för Max.Kram Mamma

2008-11-24 @ 09:30:08
Postat av: Mamma

Du kommer att få ditt lilla underverk,det känner jag,och glöm inte bort att du är världens bästa mamma för MAX kram mamma

2008-11-24 @ 09:34:00
Postat av: Carra

Ja håller med dig helt å hållet. Du kommer få ditt lilla underverk en dag när du minst annar de....

2008-11-24 @ 16:21:01
URL: http://blixteen86.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack för alla underbara kommentarer! Härligt att veta att fler tycker som jag :) Och tack för alla positiva kommentarer om/till mig :) Det värmer i hela hjärtat ska ni veta! Mamma: Du är världens bästa mamma!! Saknar dig, abbe o jan!

2008-11-24 @ 19:00:40
URL: http://haaannaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback