Lördagseftermiddag och jag är trött

Ja då var lördagseftermiddagen här... Tittar man ut skulle man kunna tro att klockan är ännu mer än vad hon är med tanke på att mörkret har börjat falla över stan.. Det blir mörkt så snabbt om dagarna nuförtiden.. Det märks att det närmar sig jul och vintertider.. Regnet faller ständigt utan för fönstret.. Vindarna viner och den bitande kylan har börjat kika fram.. Det är mörkt när man går upp och kör till jobbet.. Det är mörkt när man kör hem och kommer hem från jobbet... Nu är det trötta tider.. Tunga tider.. Ögonlocken känns tyngre än vanligt och man skulle kunna sova dagarna i ända känns det som ibland.. Med lite ljus, värme och familjen nära finner man energin i detta höst och vintermörker.. Genom roliga stunder med vänner och arbetskamrater finner man styrkan att överleva denna årstiden för att gå mot ljusare tider..

Sitter här och svamlar lite som vanligt.. Har nästan precis kommit hem från jobbet.. Det är segt när man går upp kl 04.50 en lördagsmorgon och man vet att älsklingarna får ligga kvar i sängen och dra sig så länge dem känner för det.. Man vill bara dra täcket över huvudet och ligga kvar när man hör hur regnet smattrar utanför.. Men plikten kallar! Mina patienter behöver mig lika mycket som mina arbetskamrater.. Och hur jobbigt det än är att stiga upp ur min varma säng på morgonen så finner jag någonstans en styrka i det.. Jag ser fram emot en ny dag på jobbet med nya utmaningar. För det kan jag säga er: att varje pass möter man nya utmaningar med barnen.. Jobbiga och mindre jobbiga stunder.. Det är stor skillnad att jobba med barnen än med vuxna.. Man jobbar inte bara med patienten utan hela familjen.. Mamma, pappa och syskon är lika delaktiga.. Men det är lika underbart för det! Jag gillar utmaningar! Få visa mina kunskaper.. Få lära mig något nytt varje dag.. Få uppleva nya saker varje gång man går till jobbet. Som ni hör: Jag trivs verkligen på jobbet hur trött jag än känner mig på morgonen när det är dags att köra :)

Nu ska jag hoppa vidare till soffan för att återgå till mysandet med mina pojkar.. Har man varit borta hela dagen vill man spendera tiden på kvällen med dem. Önskar er alla där ute en fortsatt trevlig helg!

Tjingeling!!

<a href="http://www.bloggkoll.com/blogg/110531/haaannaaas?claim=tmmabek5a8v">Följ min blogg med bloggkoll</a>

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman!kan trösta dig med att jag oxå jobbar hela helgen,tungt och tröttsamt på jobbet inte en sekunds andrum jobbar hela dagen imorgon.tänker på dig!!! ha det bra vi hörs!! Från en trött Mamma

2008-11-15 @ 19:37:09
Postat av: Johanna

Tack mammsen :) Va skönt att det inte bara e jag.. Jag ska inte klaga då för vi har haft det ganska bra på jobbet.. Saker att göra men ändå med andrum.. Tänker på dig! Hoppas helgen går bra på jobb! Jobbar oxå imorgon.. Vi hörs efter helgen! Kramisar

2008-11-15 @ 20:00:44
URL: http://haaannaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback