Så jäkla irriterad!!!

Ahhh jag mår illa så irriterad jag är just nu!! Irriterad på människor som ska få allting att låta så bra till andra, få saker att se så bra ut till sina vänner, låtsas som att dem är såååå bra men det är bara en bråkdel av deras liv!! Irriterad på människor som skriver och pratar om sina barn och försöker lura sin omvärld med att barnet betyder allt för dem! Att barnen är det bästa som har hänt dem trots att dem knappt träffar sina barn!! Trots att det varje gång går minst 2 månader mellan helgerna då ... har sitt barn.. Gahhhhhhhhhh vad förbannad jag blir!!!!!!

Mamma eller pappa är inte bara något man blir för att man får barn.. En mamma/pappa är något man växer till! Något man mognar till! En mamma eller pappa är den som sätter sitt barn först i ALLA lägen!!! En förälder som bryr sig mer om sitt barn än sig själv.. Man är inte mamma eller pappa bara för att man har satt ett barn till världen! Man BLIR en mamma eller pappa till sitt barn!! En förälder är en vuxen människa som ställer upp för sina barn! En vuxen människa som alltid finns där för sina barn.. Någon som tar ansvar, visar respekt och bryr sig om sitt barn.. Inte någon som bara träffar sitt/sina barn när det passar honom eller henne för att man inte har något annat att göra.. Eller för att man ska få besök av en gammal vän eller släkting och bara har barnet för att visa upp honom för att dem andra ska tro att man verkligen älskar sitt barn.. Hur kan man säga att man älskar sitt barn när man struntar i dem?!! Hur kan man säga att man älskar sitt barn när man aldrig träffar honom eller henne nästan?! Hur kan man säga att man verkligen älskar sitt barn när alla ens egna behov går före barnet?! Jag förstår verkligen inte det!!! Som jag skrev i mitt tidigare inlägg: Vissa borde inte få skaffa barn alltså!!!!!!!!

Och lika irriterad blir på alla dessa lögner för att man ska få uppmärksamhet... Allt snack om hur dåligt man mår, hur sjuk man är, hur ont man har... Gud vad det är synd om vissa här i världen!! Dem drabbas verkligen av allt! Alla sjukdomar på en och samma gång och det är ju så jobbigt.. Men herregud! Tänk på dem som verkligen är sjuka och mår dåligt innan ni gnäller för en förkylning.. Det finns dem som har det mycket värre men inte klagar dem för det.. Upp med hakan och ta tag i livet! Det är inte synd om folk som gnäller hela tiden för att få uppmärksamhet.. Gör man ingenting åt sin livssituation så ska man inte heller gnälla över en fis på tvären!

Ursäkta för ett väldigt negativt och irriterat inlägg men när man har någon så nära sig så man ser att dem behandlar sitt/sina barn som jag har sktivit i inlägget så blir man bara så förbannad! Man måste få avreagera sig ibland.. Det man har bloggen till :)



Har haft en fruktansvärd dag på jobbet idag.. Haft att göra hela tiden så man har sprungit häcken av sig idag! Har varit fullt ös på akuten med massor av patienter idag.. Provtagningar på alla barnen, dåliga barn och mindre dåliga barn.. Ja det har varit en hel del som ni förstår.. Men timmarna går ju fort iallafall.. Hejsan hoppsan så var klockan 15 och man skulle köra hem..

Snöade lite grann när jag körde ifårn Lund men det lade sig ganska fort igen.. Och kallt som attans är det men det är skönt.. Hellre kallt och torrt i luften än det ruggiga regnvädret.. Körde hem och hämtade stora älsklingen på jobbet sen hämtade vi lillgubben tillsammans. Han blir så glad när vi kommer båda två, kastar sig upp i famnen på oss båda =) Vad kan vara mysigare än en bamsekram av ett litet hjärta som lyser upp hela tillvaron för oss andra med sin glädje!?

Har lagat lite mat tillsammans med lillkillen idag.. Gjorde min egna hemmalagade korvgryta med pasta till och det blev inte så dumt.. Sambon kom precis hem och äter lite.. Jag citerar honom: "Det var skiiiiitgott min underbara älskling, det får du göra fler gånger" Inte så dåligt betyg det =)) Själv sitter jag här och väntar på att han ska bli färdig så det hinns med lite mys innan sängen kallar.. Jobb imorgon.. Men jag  och Max får sovmorgon, börjar 13 så max och jag ska äta god frukost och springa runt  i pyjamas hela morgonen innan han ska vara på dagis kl 11. Jag kör ju hemifrån 12.. Tar sin lilla tid till jobbet nu men det är det verkligen värt!

Nu har jag fått skriva av mig lite så humöret är på väg uppåt igen och älkslingen är på väg hit mot soffan :)
Trevlig kväll säger jag till er andra!
Det ska vi ha =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen! Åh jag förstår att du känner så!! :( Jätte tråkigt. Håller med dig om det där!!! Du är så klok och bra, så stark!

KRAM

2008-11-24 @ 21:35:55
Postat av: Johanna

Tack så mycket :)

2008-11-25 @ 09:49:59
URL: http://haaannaaas.blogg.se/
Postat av: Carro

Hejsan.. JA förstår vad du menar.. men du e stark å står för va du säger å så.. men ja håller med dig!!



Kram

2008-11-25 @ 11:43:16
URL: http://blixteen86.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack så mycket tjejen! :) Kul att du läser min blogg, jag läser din oxå :D Tack för stödet :)

2008-11-25 @ 23:23:45
URL: http://haaannaaas.blogg.se/
Postat av: Linda

håller med dej till 110% ska man vara mamma så ska man vara det också inte bara när man själv vill det !

så funkar det inte !



Snygg blogg föresten jätte fint

vad hände med den andra ?

2008-11-28 @ 18:35:19
URL: http://lindajoohansson.bloggagratis.se/
Postat av: Alina

Trevlig helg! :)

2008-11-28 @ 18:41:23
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback