En mysig fredagskväll med familjen

Ja ikväll blir det en riktig myskväll med mina älsklingspojkar :) Nu har man städat och tvättat undan den sista tvätten. Skönt att kunna sätta sig ner sen ikväll och slippa göra någonting eller behöva veta att där är tvätt som ska tvättas m.m.

Blir en bra film ikväll.. Vet inte vilken än det märker vi så småning om. Blir 2 filmer t.o.m. Får ha en barnfilm att kika på med lillkillen och sen när han har gått och lagt sig blir det en film för oss vuxna här hemma. Har laddat alla mina värmeljus nu så det är bara att täna dem sen. Har nästan 100 värmeljus tända i lägenheten när alla är tända plus några blockljus. Blir så otroligt skönt varmt här hemma när alla ljusen är tända och höststämningen blir maximal! Sen är det ju som sagt alla helgona helgen oxå så det blir några extra ljus tända för dem som står mig nära men inte finns bland oss längre.. Saknaden känns lite extra tung den här helgen. Att tända ljus och ge sina tankar åt någon som inte finns i livet längre som skulle stått vid ens sida idag om ödet hade velat annorlunda.. Hjärtat slår några extra slag....

Ska strax åka iväg med mina älsklingar och handla lite inför kvällen.. LOite gottis får man ha ikväll tillsammans framför tv:n och så behöver jag handla lite till maten oxå. Saknar lite av ingredienserna.. Blir hemmalagad potatisgratäng och baconinlindad fläskfile som är fylld med vitlökssmör och andra godsaker och gratinerad med ost.. Och en god sallad med lite fetaost bland annat. Oj oj vad hungrig jag blev nu =) Har börjat förbereda lite här hemma med maten redan..

Nu ska jag gå och dra på mig lite varmare kläder, sitter här i min mysdress och lyssnar på regnet utanför :) Men nu får man pälsa på sig lite och på med vinterjackan eftersom man ska ut. Blir en runda till tastyhous och en runda till maxi så klarar man kvällen sen...

Önskar er läsare och era familjer en trevlig kväll i höstrusket!
Det ska jag och min lilla familj ha iallfall :)

Tjingeling!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback