Hemma igen

Ja då var man hemma igen efter två väldigt mysiga dagar nere på Österlen med mina arbetskamrater.. Har varit på internat och haft det trevligt.. Började tisdagen med at träffas på jobbet där vi delades in i olika grupper.. Ägnade hela förmiddagen åt att bygga lego faktiskt =) Låter väldigt konstigt för andra men det var väldigt lärorikt och vi kom ganska så långt faktiskt.. Vi spelade något som kallas för Lean-spel.. Vi ska börja jobba efter Lean-metoden på barnakuten nu så det var en liten introduktion eller vad man ska säga.. Hade otroligt trevligt! Ni som vill veta mer får fråga.. Efter legobyggandet blev det en förläsning om leanspeol m.m innan vi körde ner till Möllegården på Österlen. Hade lite brainstorming och lite annat roligt innan vi åt underbart god mat. Resten av kvällen tillbringade vi i soffan och på golvet runt brasan, drack lite vin och lärde känna varandra.. Idag har vi haft lite grupparbete, en liten föreläsning och redovisning innan vi åkte hem.. Förutom min envisa förkylning och fruktansvärda hosta har dessa dagarna varit väldigt roliga och trevliga! Man har lärt känna sina arbetskamrater bättre och det har varit intensiva men lärorika dagar..

Har hostat nu i flera dagar så man får väl gå och kolla upp det snart.. Lite hostmedicin hade nog inte skadat så man kan få sova på nätterna igen..Stackars mina arbetskamrater har fått lyssna på mitt hostande nu i 2 dagar.. Febern har börjat komma krypande tillbaka nu men det kan man iallafall styra med lite panodil som tur är.. Aja nu ska jag inte gnälla mer.. Finns dem som har det värre än mig =)

Ska bädda ner mig i sängen nu och försöka sova lite.. Får halvsitta upp så ger hostan med sig lite grann.. Om än inte mycket så lite iallafall.. Sov gott alla läsare!

Blir kanske en uppdatering imorgon om man orkar..

Tjingeling!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback