Lördag...

Jaha så var vi inne på ännu en helg igen.. Klockan har rullat förbi tolvsnåret och nu har lördagen börjat gå mot dagen.. Återstår att se vilka äventyr som väntar denna lördagen...  Än är det ett bra tag till gryningen och soluppgången..

Fredagen har flutit förbi i en väldans fart som vanligt.. Det är konstigt hur helgens dagar kan försvinna så snabbt.. Att det kan vara sådan skillnad ibland på en vanlig dag och en vanlig helgdag.. Men allting kan inte vara detsamma. Började morgonen med att städa undan och göra iordning i lägenheten.. Det behövs ju det oxå ibland. Eller ganska ofta får man ju erkänna kanske :) Tog bilen och körde ut till caroline.. Har spenderat dagen där ute med lite fika, mycket snack och en hel del guitar hero spelande.. Oj oj oj vilken drog det spelet är!!! Det är farligt att börja spela.. Man kommer aldrig där ifrån.. Timmarna bara susar förbi och helt plötsligt har hela dagen runnit förbi.. Och inte har man gjort ett dugg av det man egentligen skulle göra.. Men vad gör det?? Vi lever bara en gång och ibland måste man helt enkelt bara få ha roligt.. Glömma bort alla måsten och låta tiden gå..

Efter lite middagsmat hemma och lite mys i soffan bar det av till Tosse.. Var ett bra tag sen man var där så ikväll tog man sig i kragen och körde dit.. Var inte så svårt =) Busade med casper som vanligt och kikade lite på tv:n medans vi pratade.. Kände att vi behövde lite frisk luft så vi tog på oss och vandrade bort mot macken för att röra lite på oss.. Och köpa coca cola givetvis.. Jag är ingen stor entusiast av kylan och vintern men jag får nog erkänna för mig själv att det egentligen är väldigt skönt att vara ute och traska i den friska luften som fläktar när kylan börjar tränga sig på.. Väl hemma igen bänkade vi oss framför tv:n igen och började kika på high school musical.. Tosse tyckte det var dags att jag kikade på filmen och det gjorde jag visst helt rätt i.. En film med sprudlande människor och bra musik som man rycks med i! Man svävar bort i filmen och glömmer alla bekymmer för en stund.. Härligt härligt!

Nu är jag hemma igen och sitter här vid dumburken och filosoferar.. Det måste man oxå göra ibland.. Rensa tankarna och hålla er läsare uppdaterade.. Det har kanske inte skrivits om så många vettiga saker i min blogg idag men vad kan man tänkas skriva klockan 02 en lördagsmorgon? Är nog mest tidsfördriv för att man inte har bättre saker för sig.. Som att sova till exempel som alla andra gör.. Men hur kul är det att göra som alla andra?? Nej sticka ut är bäst.. Göra som man själv vill och vara sig själv.. Det finns ingen som är som mig.. Och jag kan aldrig bli som någon annan...

Usch nu tappade jag bort mig.. Tankarna flög iväg mot allt möjligt och helt plötsligt är allting en ända röra känns det som.. På gott och ont... Man får lite skrivkramp och vet inte vilka trådar man ska nysta i.. Ska man fortsätta där man var eller börja på något helt nytt? För min del ikväll blev det visst något helt nytt.. Eller ingenting alls kanske vissa tycker.. Men bloggen är ju till för att skrivas i och vem har bestämt att allting ska vara sammanhängande i ett inlägg? Det är isåfall en oskriven regel.. Och vissa regler är ju helt enkelt bara till för att brytas lite då och då :) Så jag fortsätter mitt svamlande trots att det inte alls hänger ihop..

Klockan har vandrat förbi 2-snåret och jag sitter fortfarande här.. Trött? Ja på sätt och vis.. Dags att sova? Nej än så kryper myrorna i benen.. Finns alltid något man kan kika på här på nätet. Så småning om kommer grusen i ögonen och man känner sig redo för sängen. Men så länge kroppen är pigg och energin finns så kan jag lika gärna sitta upp.. Det gör mig ingen nytta att lägga mig i sängen då man ändå inte kommer somna.. Det blir att man vänder och vrider på sig.. Till slut går man upp igen iallafall.. Finns ingen mening med det.. Visserligen finns det mycket man gör trots att det inte finns någon mening med det hela men ibland får man välja.. Man ska passa på att ta chansen när alternativ finns.. Ibland har man bara ett alternativ och inte så mycket att välja på.. Dem lätta valmöjligheterna ska man ta till vara på. För många gånger står man där utan alternativ eller i ett vägskäl där man helt plötsligt inte vet vilken väg man ska gå.. Helt plötsligt är allting svårt och det finns ingen handbok att gå efter.. Var glad åt dem valen som är lätta att välja.. Förr eller senare blir det svårt och man möter hinder både här och där..

Nu har det visst blivit mer än ett par rader i det här inlägget.. Kanske dags att försöka avrunda.. "Dags att lägga ner pennan" blir ju lite fel ordval när det är tangentbordet man skriver med.. Ska utforska internet ett litet tag till sen blir det ett försök att sova.. Får bli någon timmes sömn idag iallafall..

Jag gör ett nytt försök med bloggskrivandet lite senare.. Ni får hålla tillgodo tills dess! :)
Tjingeling!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback