Då var det helg igen

Ja så är man inne på helgens sista dygn.. Har varit skönt att ha en ledig helg.. Det behövdes verkligen nu. Har haft en bra vecka annars med en hel del jobb och även fixat och donat här hemma lite grann...
 

På jobbet går det kanon! Trivs verkligen jättebra och utan att skryta så kan jag nog säga att det går bra för mig.. Går redan väldigt mycket själv och jobbar självständigt.. Tycker man känner sig som en svans när man går bredvid men man behöver ju det. Fast nu efter 2 veckor står man för det mesta på egna ben och dem andra glömmer många gånger bort att jag går bredvid och har inga problem att ge mig saker att göra trots att min handledare kanske inte är med.. Skönt att dem litar på att man kan sina saker =) Och man har ju alltid folk att fråga om man skulle vara osäker på något. Arbetskamraterna är jättegulliga och man känner sig välkommen när man kommer till jobbet. Är roligt att köra och jobba nuförtiden. Så det ska vara! Första gången det blev riktigt jobbigt var i fredags.. Just när det handlar om barn kan man känna att det är så mycket värre när man får in ett livlöst litet bran på bara ett par månader än när man träffar på en vuxen människa.. Det är jobbigt i båda situationerna men det berör så mycket när det handlar om barn. Något jag verkligen fick känna på i fredags.. Man får verkligen ta tag i sig själv och försöka prata om det som händer när man ska hantera så jobbiga saker. Är dålig på det i vanliga fall men för att orka klara jobbet så är det ett måste.. Man lär så länge man lever!

Idag (lördags) har man spenderat dagen ute hos syrran i vinslöv.. Träffar henne och Alexander.. Han och Max har busat som bara den där ute hela dagen. Dem somnade i bilen båda två innan vi hade kommit halvvägs hem.. Har Alex med mig hem som ska vara här till imorgon *myspys* Längesen mosters älskling sov hos mig =) Blev lite tacos när vi kom hem. Älsklingen hade varit så gullig och gjort maten färsig tills vi kom hem.. Städat och tänt ljus här hemma.. Han vet vad man behöver. Barnen åt och sen satte dem sig och kollade på film och åt sitt lördags godis.. När vi körde hem från syrran körde vi inom Tyringe och träffade Sofia och lille Liam. Stora killen nu ju! Fått tänder och allt! Usch så fort tiden den går alltså! Man hinner ju inte med längre känns det som... Liam blir så stor för varje gång man ser honom och Sofia.. Då märker man verkligen hur fort tiden den rusar iväg..
Nu ikväll efter att barnen har kollat på Cars och sen somnat så har vi vuxna här hemma suttit i soffan och tagit det lugnt.. Kollat på sex and the city filmen =) Har inte orkat göra något för jag ha så fruktansvärt ont i magen igen! Att det aldrig ska släppa.. Börjar bli jobbigt nu.. Får väl ringa efter en ny tid till läkarna om det inte ger med sig så man slipper åka in akut igen..  Så himla drygt.. Men det löser sig nog. Man ska inte klaga, finns säkert dem som har det värre..

Imorgon blir det antingen en tripp till revingehed med barnen om vädret tillåter annars åker vi till busfabriken.. Skönt att komma iväg och göra något. Sen på måndag är det dags att jobba igen efter en välförtjänt vila =)

Nu blir det sängen eller soffan för min del.. Kan inte sitta några längre stunder för det gör så jä*la ont!  *Ahhhhhhhh* Får stoppa i mig lite värktabletter till och decka på bäddsoffan när micke har bäddat när den. Skriver kanske en rad eller två imorgon kväll!

O Tosse gumman!! Ta d lugnt med spriten ikväll ;)

Tjingeling!!

Kommentarer
Postat av: therese

Haha jag försökte, men det fick tyvärr inte så bra hahahaha

2008-09-21 @ 10:19:08
URL: http://therressse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback