Oj oj vad trött jag är nu

Ja nu är jag helt slut kan jag villigt erkänna för er andra.. Har haft två gangsterpojkar efter mig hela dagen idag =) Mysigt har det varit! Max och Alexander vaknade halv åtta imorse och sen dess har det varit full rulle hela tiden.. Inget stopp på dem pojkarna minsann. Skönt att dem har så roligt tillsammans även om det skiljer 2 år mellan dem.. Lite bråk har det varit men inte så mycket.. Alla måste vi få bråka lite ibland ju..

Festade till det och åt goda frallebullar imorse till frukost.. Hade massa gott pålägg till och bara mys vid frukosten.. Moster har verkligen saknat sin lille älskling! Har varit så underbart att ha honom här hos mig. Hade gärna haft honom några dagar till =)) Lille Alle balle får komma hit till moster snart igen minsann.. Max har oxå tyckt det har varit superkul! Barnen busade på lite till här hemma efter vi hade ätit frukost sen drog vi på oss kläderna och begav oss till busfabriken. Och ooooooooooojj vad dem pojkarna springer och vilken energi!!!!! Jag hängde ju knappt med i deras fart *skratt* Men roligt hade vi iallafall.. Kunde inte springa och hoppa så mycket med dem på grund av magen så klart men en del blev det.. Dem sprang rundor tillsammans och hade lika kul utan mig och micke =)

När vi kom hem var galningarna helt slut så det blev film för dem inne i sängen.. Max slumrade till lite grann och Alex han somnade.. Jag har lagat mat och diskat.. Micka har tvättat, vikit tvätt och städat. Skönt när sammarbetet funkar som det ska. Då går allt mycket smidigare och man mår så mycket bättre.. Man har mer energi kvar till att spendera på varandra än om den ena ska göra allt och vara helt slut sen.. Syrran kom vid halv åtta tiden nu ikväll. Hon och Caroline, en tjejkompis till henne.. Så kul att dem stannade och åt middag här =)) Kul att jag för en gångs skull får bjuda syrran på middag annars är det alltid hon som bjuder mig på mat.. Jag gjorde fläskfilegratäng idag med fläskfile, färska champingoner, purjolök, silverlök, vitlök, pepparmix och ost.. Och så blev det kroketter/pommes och rödvinssås till.. Inte så dumt faktiskt.. Så nu är man mätt och belåten.. Nystädat hem, man är mätt i magen och alla ljusen är tända i lägenheten.. Kan det bli bättre!? Och så doften av nytvättad tvätt med mitt underbart luktande sköljmedel =) Ja och så klart har man sambon hemma att mysa med, han får jag ju inte glömma =) Minst men inte sist ;)

Nej nu blir det soffan för min del.. Älsklingen har tjatat på mig ett tag nu och han vet precis vad han ska muta mig med.. Glassen, strösslet och toffesåsen står på bordet bakom mig nu och han sitter i soffan =) Helt plötsligt så lockar inte datorn mer :)

Ha en fortsatt trevlig kväll gott folk!!

Tjingeling!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback