Vad sägs om någonting att läsa?

             


Ja vad säger ni alla läsare.. Några rader kanske är på sin plats ikväll.. Var ju ett tag sen nu..



Det har varit fullt upp med jobb och allt vad det innebär.. Den här veckan som har rusat förbi har varit en fullspäckad och händelserik vecka. Man har lärt sig otroligt mycket nya saker.. Lärt känna massor av nya och kanontrevliga människor. Och har framför allt haft roligt på jobbet. Alla dessa underbara barn som kommer in och som man jobbar med. Ibland väldigt sjuka men har ändå ett leende på läpparna.. Dem leker, skrattar och gråter om vart annat. Man får ut så otroligt mycket av dessa barn och deras familjer. Det känns som om man har hittat hem vad gäller jobbet. Här kommer jag nog att trivas bra!

Veckan innan man började jobba spenderade man mycket tid hos Tosse.. Har alltid lika roligt med henne. Skulle blivit en tur dit idag men bilen kändes konstig när jag körde hem från caroline så det blev raka vägen hem istället så Micke kunde kolla på bilen. Tur man är ledig imorgon oxå eller vad säger du Tosse :)

Helgen som gick spenderade man på jobbet. Men så är man ju oxå ledig denna helgen som kommer.. Så är det med mitt jobb. Kvällar och helger som utgörs av jobbet får man stå ut med ibland.. Man njuter av dem dagarna man är ledig.. Tar vara på tiden och gör det man känner för.. Och några "måsten" så klart. Familjen och vännerna står i centrum!










För vad är egentligen viktigare än dina vänner och din familj? Vad kan vara så mycket viktigare att sätta före sin familj


egentligen? För vem är det man får stöd hos, kan söka tröst hos och helt enkelt bara få sväva bort med.. Jo det är


vännerna som står en nära och familjen.. Tänk att leva ensam.. Utan någon.. Ingen att prata med.. Ingen att krama..


Ingen som bryr sig om en.. Jag har i mitt liv prioriterat något annat före min familj och mina vänner och jag lovar er alla


det är något jag bittert ångrar och aldrig kommer utsätta mig eller dem som står mig nära för igen! Man lär av sina


misstag och man lär så länge man lever.. Tänk på hur ni prioriterar i livet.. Hur ni väljer att leva ert liv.. Tänk hellre en


gång för mycket än en gång för lite innan ni väljer.. Tänk på dem ni har runt omkring er.. På alla ni kan såra om ni inte


tänker efter.. Om ni bara tar hänsyn till er själva och "glömmer" bort alla andra. Det kan få fruktansvärda konsekvenser! 


Självklart är det viktigt att tänka på sig själv.. Att sätta sig själv i första rummet.. Lyssna på sitt hjärta och kunna gå sin


egna väg.. Kunna stå på sina egna ben.. Men ska man göra allt till varje pris, oavsett hur många man sårar för att nå det


man vill? Ska man gå över lik för att få sin vilja igenom? Vem har nytta av det? Vem skulle må bra av det egentligen? 


Som sagt tänk efter en gång extra.. Se till att försök att inte såra dem som står er nära och finns runt omkring er.. Ni


kommer ångra er den dagen då ni inte längre har någon att vända er till.. Den dagen då ingen stöttar er eller kan få er att


helt enkelt bara må bra.. Man ångrar sig varje dag resten av livet.. Inte en dag går utan att man tänker på dem man har


sårat för att man inte har tänkt efter.. Bara tänkt på sig själv och sett sig själv och ingen annan..


Prioriterar era familjer och vänner..


Låt dem komma i första hand och ha den viktigaste platsen i era hjärtan!

Kommentarer
Postat av: therese

Ja tur som fan så att man får träffa dig lite :D <3

2008-09-17 @ 00:28:37
URL: http://therressse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback