Pigg och vaken (ironi)

Ja nu undrar ni ju säkert alla vad jag gör uppe så sent/tidigt.. Kalla det vad ni vill :) Det är så här att denna tjej jobbar en lördagsnatt som denna.. Inte var man allt för sugen på att köra till jobbet idag när vädret var strålande och man hörde alla som skulle ut och grilla eller ut och ta några kalla öl i sommarvärmen.. Men när man väl masat sig ner till bilen vid 20-tiden och började närma sig jobbet kändes det helt okej.. Man gör ju vad man måste helt enkelt. Och tur har man som verkligen trivs med sitt arbete!! Det gör mycket! :) Natten har flutit på och nu har man "ENDAST" två timmar kvar på sitt pass. Kvällen/Natten har gått ganska snabbt hitills så jag håller tummarna för att de sista två timmarna flyger förbi..
Vi har haft en hel del att göra fram till 4 idag.. Haft många ambulanser som kommit in inatt.. Det är antingen eller.. Ingen ambulans alls eller flera stycken under kort tid.. Alltid lika spännande när man jobbar :) Sen har det varit mycket sondmatning och inhalationer inatt.. Lite smått och gott att pyssla med. Det är så man vill ha det..

Ska bli skönt att sova några timmar när man kommer hem även om det inte blir så många.. Gäller att vända rätt på dygnet direkt igen då man bara har en singelnatt.. Så förmiddagen går åt att sova sen får vi väl se vad eftermiddagen bjuder på.. Inget direkt planerat men har lovat Tosse bosse bus att ringa henne när jag har vaknat så så får det bli :) Ska hämta lilleman hos farmor oxå när vi har vaknat till liv hemma.. Gubben sover säkerligen lika länge som mig imorgon... Han vaknar inte innan tolv när vi är barnlediga.. Sömntuta man bor med *ler*

Nu ska jag städa och pyssla lite här på jobbet.. Kika till mina små patienter så dem fortfarande har det bra :)
Hoppas ni sover gott vänner!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Tosse

Ja glöm inte ringa mig ;)

Men vart tog vårt fina väder vägen ? =(

2009-04-19 @ 09:59:50
URL: http://therressse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback