Helgen är över

Helgen lider mot sitt slut och första semester veckan har flutit förbi.. Vart tar tiden vägen egentligen? Tycker man hinner bara med hälften av allt man vill göra samtidigt som kroppen skriker åt mig att ta det lugnt.. Värken i armarna och benen vill inte riktigt försvinna.. Ledvärken i fingrarna har blivit bättre sedan jag gick på semester men inte släppt helt.. Jag vet jag vet kroppen signalerar att den behöver vila men hur ska man hinna? Alla måsten man har som ska göras.. Vänner och familj man ska ställa upp för.. Jobba måste man... Lägenheten ska städas.. Det ska diskas.. Ekonomin ska skötas.. Maten ska inhandlas.. Vad gör man?? Jag kan inte släppa livet och låta saker bara förfalla.. Så när ska man hinna vila?? Inte ens när man är två hinner man vila som man borde men ännu mindre nu när man står själv.. 2 veckor är för lite för att hinna med allting man vill/borde göra samtidigt som man ska hinna vila upp sig för att orka ytterligare ett år innan nästa semesterperiod ligger framför fötterna..

 Den kommande veckan blir det lite planering inför helgen och bröllopet som stundar men framför allt måste lugn och ro prioriteras.. Känner mig stressad av allt farande och flängande som det har blivit denna veckan.. Men jag vill ju så gärna.. Jag vill finnas där för min omgivning.. Ställa upp i vått och torrt.. Det känns som jag isolerar mig om jag säger nej.. Om jag inte kan finnas till hands när mina vänner behöver mig.. Jag vill så gärna så mycket.. Men jag ger det ett försök till denna veckan.. För er som ringer, sms:r eller skriver via datorn bli inte oroliga för att jag inte svarar.. Jag försöker då endast få en stund för mig själv.. Troligtvis har jag stängt av ljudet på alla ställen för att kunna flyta in i böckernas värld och bara vara.. Blir inte mycket körning hit och dit.. Hela helgen är uppbokad.. Fre-Sön är man borta med massvis att göra därav är veckans vardagar mina sista semesterdagar.. Jag har haft en underbar första semestevecka det har jag verkligen så det inte blir några missförstånd.. Under veckans gång har jag haft roligt/Mysigt/full fart.. Under veckans gång har jag inte känt efter.. Man lär sig stänga av kroppens signaler och allting rullar på.. Nu i efterhand känner jag att det har sagt stopp.. Nu i efterhand känner jag mig stressad... Jag har lagt all min tid och energi på min omgivning.. Jag är alldeles för bra på det där.. Det är lätt att vara efterklok.. Men samtidigt ångrar jag inte mina utflykter.. Men det har kanske blivit en för mycket..

Semester och jag kan vara uppe hela natten men idag känner jag mig utmattad..
Jag behöver ladda om batterierna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback