Lycklig-Nej Olycklig-Nej

Finns det något mellanting egentligen? För mig känns det som att jag befinner mig i någon gråzone just nu.. Är jag lycklig-Nej.. Men då borde jag ju vara olycklig-Nej... Vad kallas det att stå mitt emellan?? Livet balanserar på en skör tråd.. Åt vilket håll ska jag gå? Brister tråden om jag går framåt? Brister den om jag går bakåt? Varför står jag som jag gör idag? Har det helt enkelt blivit för mycket.. Jag vet inte.. Kanske..  Separationen, Mycket jobb, Huvudvärken och alla undersökningar för den, flytt, stressen, alla virus man har åkt på och allt detta under ett par månader..

Men jag är ändå lyckligt lottad.. Jag är iallafall frisk igen. Mina nära och kära är friska.. Det finns barn och vuxna som kämpar för sin överlevnad.. Barn och vuxna med obotliga sjukdomar.. Deras liv och deras familjers vardag slås i spillror när dem får besked om sjukdomar som inte går att bota.. Människors liv runt om i världen slås i spillror när dem förlorar anhöriga i oväntade olyckor.. Jag har förlorat två nära familjemedlemmar.. Farmor som låg mig varmt om hjärtat.. Som jag spenderade flera dagar i veckan med.. Patrik en vän.. Mitt livs stora kärlek.. En människa som tog sig igenom alla murar jag byggt upp omkring mig, han rev dem på en sekund.. Han tog hedersplatsen i mitt hjärta och där kommer han för alltid sitta kvar.. Jag har känt hur marken har rasat under mina fötter och man visste inte om man skulle ta sig upp igen.. Men här är jag. Med en familj och vänner som ger ett otroligt stöd klarar man det mesta har jag lärt mig genom livets gång.. Jag är inte så gammal kanske.. Och det finns människor med så otroligt mycket mer visdom, erfarenhet av livet och livslära att lära ut.. Men under mina år även om dem är ganska få jämfört med andra så har jag fått uppleva mycket.. Det har format mig till den jag är idag.. "Det som inte dödar, det härdar" Ja det är nog faktiskt så.. Varje dag lär man sig något nytt.. Varje livssituation kommer med en erfarenhet att bära med sig.. Det finns inga självklara lösningar på livets gåta.. Vi skapar själva lösningarna genom livserfarenhet.. Lägger pusselbit för pusselbit.. Tills livets pussel är klart och vi vandrar vidare till en annan värld....


Kommentarer
Postat av: Jeppe

Hej min vän!

Jag känner igen den känslan! Tänker på dig och hoppas lyckan snart kommer åt ditt håll!



Kramar J

2009-09-03 @ 21:14:17
URL: http://livetmeddebsta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback