Oväntade vändningar

Ibland tar livet oväntade vändningar.. Ibland till det bättre.. Iband till det sämre.. Men huvudsaken är att man tar sig framåt och kommer upp igen.. Försöker vända det negativa till något positivt.. Efter regn kommer solsken.. Det är tufft många gånger i livet.. Man stöter på väntade hinder och oväntade.. Man kastas ut i det okända ibland frivilligt, många gånger ofrivilligt..  Man tror man väljer den trygga vägen.. Den säkra vägen.. Men aldrig kan vi veta när en oväntad vändning tar vid.. Det är en del av livet.. En del av  ödet.. Något vi aldrig kan styra eller påverka.. Vissa saker bara händer.. Någon anledning finner man aldrig.. Det är något som helt enkelt bara är så.. Men vi lär så länge vi lever...


Nu sitter jag här och lyssnar på lite musik.. Filosoferar och tar det lugnt.. Mitt bebismys tog slut för en liten stund sedan då lillsnäckan somnade i min famn när vi satt och kikade på tv.. Hon tyckte nog inte att buskisen på 4:an var lika rolig som jag så hon slöt ögonen istället .. Ska strax surfa vidare in på tvguiden för att checka in kvällens tvtablå.. Kanske går det någon bra film som man kan ligga och slumra till ikväll.. Annars låter jag ögonen vila på boken jag läser för att sedan gå till drömmarnas värld som snäckan redan har gjort.. Önskar alla en trevlig kväll!

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback