Vad är rätt och vad är fel?

Det som känns rätt för mig känns fel för någon annan.. Det som anses vara rätt av samhället känns inte alltid rätt för mig.. Vad är egentligen rätt och vad är fel? Vem bestämmer var gränserna går? Vem säger att jag har rätt och du har fel? Vi är alla olika.. Enskilda individer med olika värderingar.. Beroende på vad vi är med om i livet nvärderar vi saker och ting olika.. Familjen och vännerna är för mig det viktigaste jag har.. Dem värderar jag högst.. Jag vet hur snabbt man kan förlora någon som står en nära.. Mina erfarenheter av hur snabbt livet kan ta slut har till viss del format mig till den jag är idag. Det har fått mig att inse hur viktigt det är att ofta berätta för mina nära och kära vad dem betyder för mig.. För mig känns det rätt att värdera familjen och vännerna högst.. För andra känns det mer rätt att värdera till exempel jobbet högst.. Vem säger att jag har fel? Vem säger att "dem" har fel? Ska man följa samhällets regler och värderingar eller ska man följa sitt eget hjärta och sina egna instinkter? Jag gör vad som känns rätt för mig.. Samtidigt försöker jag att inte köra över någon annan.. Det är så oerhört viktigt att vi tar hänsyn till varandra.. Att vi respekterar varandras åsikter.. Vi har en mun medans vi har två öron.. Våga tala och visa att du finns.. Men glöm inte att lyssna en liten gnutta mer än du talar.. Visa respekt för människor i din närhet.. Vänner, familj, släkt, arbetskamrater eller okända människor.. Gå din egen väg och följ ditt hjärta.. Sträva efter att uppnå dina mål men inte till vilket pris som helst.. Tänk hellre en gång för mycket än två gånger för lite.. Glöm inte bort människorna runt omkring dig.. Alla har vi känslor.. Alla är vi sårbara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback