Tisdag

Veckan börjar närma sig sitt slut då det är helg redan på torsdag.. Julafton står inför dörren.. Måste säga att det har varit ganska skönt att slippa julstressen i år.. Visst är det inte jul som det brukar när man ska jobba hela julen men man slipper den där stressen som alla andra går med.. Allt som ska fixas och ordnas.. Trängas i affärer med människor som är helt galna.. Jag tar det lugnt.. Tar dagarna som dem kommer.. Ska jobba och umgås med trevliga arbetskamater.. Ta en tur ut till moster med familj på julafton och fira lite jul där.. Får lite trevligt besök på juldagen som jag ser fram emot..  Blir nog en väldigt bra julhelg det här trots allt.. Jobbar den 27-28 oxå sen har jag en härlig 3-dagars ledighet som nog kommer spenderas uppe i GBG som det ser ut nu..

Nu sitter jag här och tar det lugnt.. Väntar på telefonen som ska ringa vid 13-tiden.. Prata lite och sen bege sig ut i kylan.. Måste fixa spolarvätska till bilen.. Ska köra och tanka den oxå.. Se om jag kanske spolar av den med.. Allt salt som sätter sig annars nu när man varit ute och kört ganska långt..  Sen får jag försöka sova en stund till innan man ska iväg och jobba inatt.. En dag med lite lagom tempo idag och lite lagom att göra..

Dags för mig att börja plocka undan lite här hemma sen ringer snart luren..
Ta det lugnt ni som är ute i trafiken!
Önskar er en trevlig dag! Mitt julkort till er alla finns i tidigare inlägg =)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback