Det e ju bara sååå kul!

Jag vet inte vad jag ska säga eller skriva egentligen mer än att jag skrattar så jag får ont i magen snart! *asgarv* Oj oj oj vilken höjdare så här på kvällen, kunde ju inte livat upp min kväll bättre! =)) Pricken över i:et får jag säga =)) Tur att man kan ha roligt ibland :P Älsklingen lär skratta så han får ont i magen han oxå imorgon när han får höra om det =) Där e nog fler av er som kommer skratta men jag skriver inte mer här i bloggen...

Finns en del som tar åt sig av allt man skriver här så snart vågar man ju inte skriva nåt mer i bloggen.. Folk tar för givet och tolkar som dem vill.. Får något jag har skrivit till något helt annat än vad det egentligen är.. Såna ska ju finnas det oxå.. Men om där inte står nåt namn varför ta åt sig? Då måste man ju helt enkelt känna sig träffad av det jag skriver annars hade man ju inte brytt sig och ställt till med liv eller?! Aja det är inte alltid lätt här i livet.. Men något jag kan reta ihjäl mig på är folk som gnäller över sitt liv och sina problem trots att dem egentligen kan leva precis som dem vill utan att ta hänsyn till andra! Folk som tycker så himla synd om sig själva hela tiden och gör inget annat än gnäller över sitt liv.. Men herregud människor!! Jag skriver det här som jag har sagt till vissa oxå: Gnäll inte över era problem om ni inte försöker göra nånting åt dem!!!!!! Å nej nu vill jag inte höra att någon enskild har tagit åt sig av detta för jag anser att det gäller alla! Alla människor! Tycker inte man kan sitta o gnälla om man inte gör nåt åt sakerna man gnäller på.. Eller vad säger folk?? Man kan ju inte tycka att man har tillräckligt stora problem om man inte gör något.. Då kan man inte kalla det problem.. Och bara för att något inte går som man vill eller man har tänkt sig så har man inte världsproblem! Tänk på människor runt omkring er innan ni sitter och tycker synd om er själva hela dagarna.. Tänk över er egen situation och andras situation.. Tänk över om ni verkligen gör någonting åt det som gör att det är så synd om just er! Livet är ingen dans på rosor och kommer heller aldrig att vara det.. Men om man inte glider runt på en räkmacka och lever på ANDRA hela tiden utan lär sig stå på sina EGNA ben så går en hel del saker mycket smidigare.. Det är inte synd om någon som inte står på sina egna ben utan som istället hela tiden lutar sig mot folk i sin närhet med lögner och svek.. Tänk på att en efter en kommer till slut att tröttna på er allt eftersom ni lever på dem istället för er egen maskin.. Dem kommer lämna er allt eftersom.. En efter en... Ingen orkar med att ta hand om andra vuxna människor för att dem inte vill göra något av sitt liv utan trivs bra med att leva på andra.. All tröttnar så småning om.. Vissa efter kort tid, andra efter lite längre... Men till slut står man där ensam utan någon kvar.. Så sätt er ner och rannsaka er själva.. Tänk efter innan ni gnäller.. Sitte rni verkligen i position att gnälla?

Nu ska jag fortsätta jobba igen..

Kommentarer
Postat av: Caroline

Faaaan va man kan bli irriterad! pösss

2009-02-12 @ 10:15:37
Postat av: maggan

Dagens männsikor... Tyvär tror dem allt handlar om dem än om de ej är dem de handlar om. TYVÄRR!! Saken är att många tar åt sej, då känner dem ju bara att dem har gjort fel på ett eller annat sätt. Men att man då i självavärket ej har skrivit om den personen typ. Sånt är bara tråkigt att människor ska tro så mkt. Hoppas de e bra me er kramar / Maggan me Familj

2009-02-12 @ 12:44:31
URL: http://maggstar.blogg.se/
Postat av: jennie

hehe vilken utskällning i bloggen denna gången! men när kommer bilderna på er lägenhet? skälla lite

2009-02-12 @ 21:57:21
URL: http://iolani.blogg.se/
Postat av: maximoz

Skulle hälsa från min mamma att det var himla bra skrivit. Kram

2009-02-14 @ 20:22:00
URL: http://maximozolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback