Storstädat idag

Jaha gott folk vad har man gjort idag? Hmm... Städat städat och åter städat.. Idag har jag känt mig som en äkta städtant *skratt* Blev en ordentlig storstädning idag. Har dammtorkat hela lägenhet, varenda liten hörna jag kunde hitta, alla prydnadssaker har varit i badkaret och blit tvättade så man får bort allt damm.. Torkat av alla hyllor, böcker, cdskivor m.m..  Har bytt sängkläder i våra sängar, alla nya sängkläder, täcken, kuddar och alla mattor har hängt ute på balkongen i omgångar för att luftas, golven har jag dammsugit och skrubbat rent några gånger, har vikt kläder, rensat ut gamla leksaker på max rum, rensat ut för små kläder, sorterat smutstvätten som ska tvättas på tisdag, torkat av alla elektronikprylar som finns i denna lägenhet, stationära datorn, bärbara datorn, platt-tv:n, alla spelkonsoler, förstår inte varför vi har 3 olika spelkonsoler men så är det ibland :), torkat av alla högtalare, surroundsystemet med mera..  Har haft ute alla sittdynor och ryggdynor till soffan och bankat av dem.. Ja som ni läser så blev det ordentligt med städningen idag.. Har även diskat, torkat av spisen och kylen... Nu är här skinande rent överallt.. Känns härligt att kunna sitta vid datorn och sen slänga sig framför tv:n och känna doften av nytt, fräscht och rent här hemma! Man vet att allt är nybytt i sängen när man kommer och lägger sig. Max har redan somnat i sin säng och det tog inte många minuter innan han somnade.. Han var uppe tidigt idag och har varit i full gång med pappa hela dagen så han var trött. Dem har varit ute och handlat mat och lite annat bra och ha..

Har oxå hunnit med att laga mat idag.. Kan ni tänka er! =) Idag gjorde jag min lax som är väldigt omtyckt i det här hushållet.. Lax, kokt potatis och en underbart god kall sås till det.. Mätt och belåten är man.. SKa strax försvinna över till soffan mätt och även belåten efter ett hett och skönt bad.. Nu ska kvällen avnjutas i soffan med älsklingen min.. Blir melodifestivalen nu sedan någon bra film.. Lite godis så här en lördagskväll blir det oxå :)  Nu ska jag förflytta mig härifrån.. Uppdaterar nog en liten rad eller två imorgon eftermiddag :)

Tjing tjing!

Kommentarer
Postat av: Tosse

ja melodifestivalen ska det vara :P

2009-02-21 @ 20:20:36
URL: http://therressse.blogg.se/
Postat av: Caroline

Mobba inte städtanterna! Haha

2009-02-21 @ 21:50:37
Postat av: Johanna maffian

Inte lite duktig du med städningen!;)

Har i tankarna att göra någonting liknande snart jag också! Skönt att ta i ordentligt ibland...



Hoppas allt är bra!

2009-02-24 @ 10:38:13
URL: http://intesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback