Fredag och en dag ledigt

Ja äntligen har den efterlängtade fredagen kommit! Nu är man ledig för en dag iallafall =) Imorgon och på söndag är det dags för jobb igen men o andra sidan är man sedan efter helgen ledig 3 dagar i rad.. Det behövs så man kan hinna med allting som måste göras hemma oxå. Tur man har en duktig karl här hemma som hjälper till mycket när man jobbar som man gör. Han har fixat med disken och maten denna veckan. Även plockat undan lite oxå.. Har varit skönt när man haft fullt upp på jobbet. Vi har även städat ut den gamla lägenheten ch fått den besiktigad. Skönt att slippa tänka på den. Så nu är flytten helt och hållet avklarad! =) Sköns kanonbra!

Idag ska jag och Max ut på lite äventyr. Blir en stooooooor shoppingrunda för oss två idag =) Nu ska det kikas i affärer och handlas. Kläder, skor, dammsugare, micro för den vi har värmer visst inte som den ska längre hmm... Smink, hårfärg... Skulle behöva en ny plattång oxå men e lite kräsen med det så får se vad jag kan hitta för nånting.. Sen får vi inhandla lite saker som behövs när vi sen ska ha kalas.. Ska sätta oss ner ikväll jag och älsklingen och kolla ett datum då man är ledig och passar oss så får man hoppas det passar släkterna oxå :) Oj oj vilken lista det blev.. Jag och Max blir nog borta ett tag ;) Efter all shopping ska vi ut till caroline och barnen.. Så får de små barnen springa av sig och vi stora barn får prata av oss *skratt* Dricka en kopp kaffe eller tre.. Brukar bli några koppar eller hur caroline! :D

Kvällen här hemma kommer bli lugn med mina pojkar. Vi ska iväg och handla lite ikväll. Köpa hem nåt gott att laga till middag. Jag gör nog någon god kycklinggratäng tror jag.. Eller någon annan god gratäng och lite gott ris till det... Får se om vi kan hitta nån bra film att kika på ikväll oxå.. Man ska ju upp tidigt imorgon så det blir en lugn kväll idag..

Nej hörru ni nu ska jag börja göra iordning lillkillens kläder så han kan ta på sig.. Han vill att jag ska göra vid hans frissa på honom så jag får göra det oxå innan vi kör stan runt och lite =) Kanske kikar in en runda ikväll annars blir det nog efter helgen.. Har fått vårt internet inkopplat i lägenheten nu så nu går inte allting så segt längre =)

Hej svejs allihopa!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Va skönt att allt med flytten e klar nu=)Jag har en hemlis men har inte bestämt om ja ska berätta den i min blogg först eller om ja ska ringa dej hehe



Så roligt och mysigt du och Maxen ska ha idag då=)

Saknar dej massa



Puss

2009-01-30 @ 11:12:24
URL: http://mammafiia.blogg.se/
Postat av: maggan

Hoppas ni hitta va ni behövde =)

2009-01-31 @ 13:15:59
URL: http://maggstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback