Längesedan sist

Ja nu var det ett tag sedan man satt här och skrev några egna rader.. Har haft fullt upp med vardagen så något bloggskrivande har det inte funnits så mycket tid till.. Nu har jag en liten stund över innan man ska sätta sig i bilen och köra ner till jobbet.. Känner migså faktiskt ganska peppad till att köra och jobba idag. Skönt när man känner det så! :) Vet att jag ska vara på akuten idag så det blir spännande och se vad som händer för roligt där idag.. Några ambulanser kanske dyker upp så man får jobba ordentligt och lära sig massor.. Det gör man ju av dem andra patienterna oxå men när det kommer en ambulans med en dålig patient då flödar adrenalinet i kroppen! En spännande känsla på något sätt.. Blir att vara ute på akuten för min del imorgon oxå sedan har man 3 välförtjänta och efterlängtade lediga dagar!
 
Fredagen blir lugn med lite fixande här hemma under dagen. Ska ta mig i kragen och städa/tvätta bilen med tänkte jag. På eftermiddagen/kvällen bär det av till Mimmi =)) Snacka skit och ta det lugnt en trevlig fredagskväll.. På lördag fyller man ju då år.. Ett år äldre i historien blir man, inte för att det lär kännas så mycket men det blir nog en bra dag ändå.. Har inte vågat planera något för sambon här hemma säger att han har planerat vad vi ska göra men det får jag först veta på lördag så bäst att inte bestämma något själv för då blir det nog liv i huset *skratt* Och på söndagen ska jag och Caroline köra lådor och allt som ska stå i förråden till den nya lägenheten. Hon har varit helt underbart snäll och lånat pickisen av sin far då och ska hjälpa mig.. Är oerhört tacksam för den hjälpen kan jag säga!! :) 

Morgonen idag har varit lugn och skön.. Gick upp och kokade min gröt som vanligt och åt en banan.. Sedan tog jag på mig träningsstället och träningsskorna.. Var ute på en rask pomenad i det fina vädret och lapade åt mig lite sol. Underbart ute! Med mössa och vantar är det kanonskönt ute.. Friskt i luften.. Man piggnar till lite grann och har dessutom fått röra på sig en del. Var ute 40 min ungefär, ganska lagom.. Därefter fick man började med middagen direkt som man ska ha med sig på jobbet ikväll.. Blir en god kycklingpsatasallad ikväll. Så nu har mina älsklingar middagen färdig när dem kommer hem.. Vilken service dem har va!? =))

Nu ska jag gå och se om kycklingen har svalnat så man kan slänga i den i salladen sen blir det en frukt och klä på sig innan man kör.. Önskar alla läsare en trevlig dag i det fina vintervädret!!

Hej svejs!


 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja..du kanske kan ringa ikväll om du orkar..Jag ska vara hemma imorgon så du kanske kan komma ut om du är ledig!?...pusss

2009-01-08 @ 14:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback