Närmar sig helg och flytt med stormsteg

Ja i helgen går flyttlasset.. Skönt ska det bli.. Får hoppas man piggnar till så man orkar hjälpa till.. Men det ska väl gå bra.. Lägenheten kommer nog bli kanonfin så jag längtar tills allt är klart.. Har semester nästa vecka så då ska det fixas o donas.. Så mycket man orkar.. Är ju inte helt tif for fight men får hoppas det hinner bli bättre.. I slutändan blir nog allting väldigt bra..

En veckas semester sen känns som en hel eveighet.. Lyx :) Sällan man är ledig mer än max 2 dagar i rad.. Men jag trivs så himla bra på jobbet så det går bra ändå.. Man får så himla mycket! Man ger så lite och får tillbaka så mycket.. Av arbetskamraterna men framför allt av barnen man tar hand om och deras föräldrar. Barnen har sådan livsglädje och glimten i ögat trots att dem är sjuka.. Dem klagar inte som vi vuxna för en liten förkylning.. Nej dem står ut med mycket mer än så.. Och trots deras tillstånd många gånger så får man ett leende när man entrar rummet dem ligger i.. Vad finns det som värmen själen mer än det? Nu sitter jag här och nästintill saknar jobbet ju! :)) Kan man tänka sig :)

Har inte så mycket att skriva om idag.. Eller jo jag har nog en hel del som snurrar runt i tankarna men det får bli i ett annat inlägg.. Har inte orken till att sitta uppe och skriva mer just nu.. Så jag ska bädda ner mig på soffan igen och hämta krafter inför helgen.. Känner mig väldigt frusen nu igen..

Önskar alla läsare en trevlig kväll!
Tjing! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback