6 år sen.. Hur har det gått till....


No One Can Ever Take Your Place
Only you!


Var tar tiden vägen egentligen?? 6 år sen idag hjärtat sen du valde att lämna oss och gå vidare mot andra sidan.. Vad har hänt med dessa 6 åren? Man börjar fundera över vad man har gjort här i livet.. Det känns fortfarande som igår.. Det känns som det var igår jag fick det mest hjärtskärande samtalet jag någonsin varit med om.. Jag ber om att aldrig behöva vara med om det igen.. Marken försvann under mina fötter och hjärtat gick i tusen bitar.. Så många frågor men inga svar... Så många varför.. Det sägs att tiden läker alla sår.. Jag vet inte... Såren läks kanske men ärren finns för alltid kvar.. Saknaden och tomheten blir aldrig lättare.. Snarare tvärtom.. Du hade och kommer för alltid ha hedersplatsen i mitt hjärta vännen....

Dagen har vait ganska okej trots allt.. Har sett till att ha sällskap och ha någonting att göra hela dagen för att inte sitta hemma och fundera för mycket.. Ensamheten och tystheten är värst.. Har varit och hälsat på dig idag vännen... Pysslat med blommorna vid din grav och tänt ett ljus för att lysa upp nattens mörker hos dig.. Det är tufft men trots allt ganska skönt att få göra det speciellt en dag som denna.. En dag då alla tankar flyger iväg.. Trots den kalla vinden och regnet kände jag en värme som gick genom kroppen när jag stod där.. Det går inte att beskriva och dem flesta tror väl att jag är galen.. Men Patrik var alltid fruktansvärt varm på på kroppen och lilla jag var alltid frusen.. Så han la sig eller ställde sig tätt intill mig för att värma mig.. Den värmen kände jag idag.. Den där alldeles speciella känslan.. Rysningar gick genom kroppen på både ett kusligt och skönt sätt.. Han var där..

Blev en tur in till HLM med Jeanette efter man varit på kyrkogården och pysslat.. Där inne spenderade vi dem kommande timmarna med att luncha tillsammans, gå igenom stans klädesaffärer och bara njuta av att solen kom fram.. Blev ett besök hos frissan för Jeanettes del innan det bar av upp till Jonas för en kopp kaffe. Så härligt att träffa dig igen vännen! ÄNTLIGEN! D va inte en dag för sent.. Hoppas det gick bra hos fjällan sen ;)

Kvällen hemma sen har varit lugn o skön.. Ätit lite, kollat tv och kikat runt över nätet.. Nu är det sängen som gäller för min del.. Känner att huvudet börjar kännas ordentligt tungt nu och huvudvärken börjar bli värre.. Får hoppas man kan somna.. Ska göra vad jag kan för att plocka fram dem fina minnena av dig för att få skratta gott i drömmarnas värld trots att saknaden gör ont..

Natti natti gott folk!

Kommentarer
Postat av: Jeppe

Har du varit i HLM utan att hälsa på mig??!! Haha.. Nä men skämtosido..



Ja var tar tiden vägen? Igår är plötsligt flera år sedan. Varken kroppen eller själen hänger med.



Ha det bra! / Jesper

2009-08-03 @ 21:08:17
URL: http://livetmeddebsta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback