Lördag med vänner och en tur till GBG

Ja lördagen spenderades med vännerna.. Försökte vila lite till och från under dagen eftersom man inte sov så mycket under natten.. Seg som attans var jag men sova det gick inte.. Har så svårt för att somna när det är ljust ute oavsett hur trött jag är.. Körde iallafall iväg en sväng på förmiddagen för att försöka fixa en sugpropp för att kunna rensa mitt avlopp i duschen.. När man kommer hem igen med den och tänker: "Ja nu jäklar ska detta fixas" då visar det sig att sugproppen är för liten *grrrrrrrrrrrrr* Med mitt morgonhumör, trött som en gnu och ingen riktigt frukost plus lite sliten sen gårdagen så kan ni ju tänka er hur det lät i den här lägenheten.. Det var så att det rök ur öronen på mig.. Har försökt med en massa andra knep men det vill sig inte riktigt så jag får väl ut på jakt efter en större sugpropp idag.. Går att duscha men får bli en snabbdusch så det inte svämmar över i badrummet.. Och den här tjejen står ju helst lite längre stunder i duschen egentligen.. Alldeles för länge ibland..

Fick besök sen under eftermiddagen.. Väldigt oplanerat men men det behövdes väl.. Gick att prata dem första 10 minuterna som vanligt sen gick allt åt skogen som det gör nuförtiden.. David skrev och ville ha skjuts till drottninghög så när Micke hade gått körde jag och hämtade honom.. Eller vi körde samtidigt rättare sagt... Bar av till Maxi/Buse/Drottninghög.. Vi var för jäkla hungriga jag och David.. Försökte ringa Tosse och Niklas men inget svar så vi klampade upp till Tosse istället när vi ändå var så näa dalhem.. Plingade på dörren som aldrig förr eller hur var det gumman ;) Fick upp dem två sjusovarna ur dängrn och körde till Pizzerian på Ringstorp.. Gott med lite mat var det..

Körde David hem och Niklas till plantan sen styrde vi min bil hemåt till mig jag och Tosse för en lugn tjejkväll med film och så.. Blev dock lite ändrade planer då vi blev ganska rastlösa vid 22-tiden.. Vi drar till Göteborg och äter glass!!! Sa vi i munnen på varandra.. Det har vi pratat om sen förra somamren.. Så vi tgo på oss sköna kläder att sitta i.. Tankade bilen, brände en bra skiva, köpte lite färdkost sen bar det av till GÖTET! KL 23.30 rullade vi ut på motorvägen mot Göteborg.. Rastlösa och på världens bästa humör så klart! Shit vilket ryck! Dem flesta vi känner tycker att vi är galna, onödiga m.m men vet ni vad?! Det är såna här saker som gör livet roligt! Vem vet om det kommer en morgondag?? Man får ta vara på en dag i taget och göra det bästa man kan av det.. Tänker du alltid "det kommer en morgondag" så kommer det tills sist ingen morgondag och du har missat det där roliga du skulle göra.. Impulsiva och Spontana det är vi det..

När vi kom upp till Göteborg körde vi en sväng genom stan... Vilka turister vi kände oss som.. Var längesen man var där uppe ju.. Men trevligt hade vi.. Hamnade till sist vid Nordstan ungefär. Där stannade vi på en shell mack för att köpa vår glas.. Den var god ska ni veta! Tur var väl det *haha* Parkerade bilen på macken och började strosa runt lite grann.. Behövde sträcka på benen ordentligt innan man skulle sätta sig i bilen hemåt igen.. Gick förbi "läppstiftet" en stor vit/röd byggnad som kallas för det för er som inte vet.. Lilla Bommenheter det med andra ord oxå.. Gick vid kajkanten och kikade på lite båtar som låg där.. Hamnade vid Hotel Ibris.. En gammal båt man har byggt om till hotell, mysigt.. Sen började vi knata tillbaka mot bilen igen och började vår resa hemåt igen.. Musiken flödade på hög volym i bilen. Vi sjöng med för hela Sverige skulle jag tro.. Kl 04.00 rullade vi in i Helsingborg igen.. Så man är lite sliten idag oxå kan jag tala om men några timmars sömn har det blivit.. Somnade vid 5 nån gång och gick upp vid elva..

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost så kanske man piggnar till.. En kopp kaffe kanske hjälper till på traven.. Vi får se vad det blir..

Tack för en helt otroligt underbar kväll gumman!! Så skönt att bara få för sig något och dra iväg så där! Hade så roligt! Det gör vi om snart igen men som vi sa då drar vi tidigt på morgonen  istället för mitt i natten *skratt* <3


                                            

Kommentarer
Postat av: MammaFiia

åå va kul.. ja som va barnfri och ensam och uttråkad och allt hehe

Kan ni inte ringa mig nästa gång??=)

Kramar

2009-07-19 @ 14:26:11
URL: http://mammafiia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni ÄR galna :) Men vad gör det. Livet är till för att levas ;)

2009-07-20 @ 15:16:31
URL: http://livetmeddebsta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback