.....

Snart har 6 år gått... 6 år!! Vart har dem tagit vägen? Det känns fortfarande som igår.. Det känns som om det vore igår ditt leende förgyllde min dag.. Ditt skratt och din underbara röst spred glädje.. Det känns som om det vore igår jag låg i din famn.. Hade hela livet framför mig, i tankarna och drömmarna med dig.. Det går inte en dag utan att mina tankar flyger iväg till dig hjärtat... Ibland brister jag i skratt.. Tänker på alla fina stunder vi hade.. Alla påhitt du hade för dig.. Din rastlöshet som kunde göra folk tokig! Ibland brister jag i gråt.. Då blir saknaden för stor.. Jag vill ha mer än bara minnen.. Jag vill ha dig nära igen.. Känna din hud.. Dina andetag... Tankarna skenar.. Tänk om... Hur skulle livet varit nu om livet hade tagit en annan väg? Om du fått stanna kvar..

Jag vet baby att du har det bra.. Du lever gott och lever livet där du är nu.. Jag vet att du vakar över mig.. Du kommer alltid finnas hos mig.. Du försvinner aldrig.. I mitt hjärta har du hedersplatsen!  Men jag är fortfarande arg.. Fortfarande ledsen.. Arg på dig, arg på livet, arg på den som tog dig ifrån mig.. Frustrerad över att stå där helt maktlös och vara tvungen att lämna över dig i någon annans armar.. Jag är självisk jag vet.. Jag vill ha dig här! Jag klamrar mig fast vid tron om livet efter döden.. Att du trots allt har gått vidare till en plats där du mår bra.. Det får mig att kunna gå vidare.. Jag lever för mig själv.. Men jag lever oxå för dig!

Många gånger finner jag styrka och mod hos dig fortfarande.. Du är fortfarande mitt ledande ljus i livet.. Jag vänder mig allt som ofta till dig och jag vet att hör mig.. Jag vet att du har ett finger med i spelet när det gäller vilken riktning mitt liv går i.. Att du fortfarande ser till mitt bästa... Men varför på avstånd och inte här...

Ikväll blöder hjärtat.. Såret är djupt.. Man säger att tiden läker alla sår.. Jag vet inte... Borde det inte vara läkt nu? Och när såret läkt så finns trots allt ärren kvar.. Ärren som alltid påminner om såret..

Saknar dig hjärtat............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback