Dags att blogga lite kanske...

Ja nu var det ett tag sen man bloggade.. Det händer mycket i livet just nu.. Mycket som snurrar i tankarna och mycket som ska fixas i veckorna.. Allt det praktiska ska styras upp och ännu mer energi krävs till det känslomässiga som ska redas ut..

Har idag fått svar på min andra MR-undersökning.. Den visar att förändringen dem har hittat på hjärnan än så länge inte har växt någonting sedan min första undersökning.. Man vet fortfarande inte vad det är för något till 100% men det ser 'n så länge ut att vara en godartad förändring.. Neurologerna kommer nu att granska mina bilder för att sedan följa upp mig med fler undersökningar och provtagningar.. Visst känns det ovisst att man inte vet vad det är för en förändring som det rör sig om men det var en lättnad att få höra att bilderna ser ut som första undersökningen.. Att det inte har blivit sämre.. Nu släpper jag detta och överlåter det till ödets händer.. Det som sker det sker...

Dagarna här hemma går lite upp och ner.. Har en efterlängtad semester nu så jag försöker njuta av lugnet och försöker stressa ner lite grann.. Ta dagarna som dem kommer och inte planera något i förväg.. Men man har ju som sagt en del praktiska saker som ska fixas men det går.. Är fortfarande väldigt trött och nere.. Jag är inte glad, inte ledsen.. Jag är inte arg, inte lycklig.. Det mesta är ganska grått och entonigt just nu.. Vissa dagar känns det som om man inte orkar, vill eller kan göra någonting.. Vissa dagar är lite bättre och man orkar åtminstone ta tag i att försöka se saker positivt i allt det negativa.. Någon har gett mitt självförtroende och min självkänsla ett lyft och det finns inga ord som kan beskriva hur tacksam jag är för det just nu! Ödet eller en slump? Kalla det vad man vill men det är verkligen rätt tidpunkt!

Veckan har spnderats hemma hos Ida 2 dagar sen blev det en tur till mamma för att vara där 2 dagar och nu är man hemma igen.. Har varit skönt att komma bort lite grann från allting.. Bara slappna av och ta det lugnt.. Man har fått bli lite ompysslad av mamma.. Fått prata och ventilera sig.. Har inhandlat lite roligt denna veckan oxå.. Har blivit lite billjud till bilen men det är inte inkopplat.. Får bli när man har tid..Och nästa vecka blir rutorna tonade på bilen.. Sen är det däcken med andra fälgar som ska på oxå.. Igår blev det en tur till Malmö och MediaMarkt.. Blev en kaffekokare, klockradio,strykjärn,webcam med headset,mus till datorn, och sist men inte minst en TV till lägenheten.. Blev lite annat småplock oxå så nu har jag det mesta.. Är en strykbräda och mikrovågsugn som jag kan komma på just nu som oxå ska införskaffas.. Sen kan man ju alltid köpa en massa nya ljusstakar, hyllor, gradiner och annat småplock.. Det får man aldrig för mycket av =)

Helgen börjar närma sig med stormsteg nu.. Stackars alla fina studenter som springer ut i detta väder idag.. Får hoppas sommaren börjar kika fram snart så man kan få lite sol att njuta av.. Kvällen blir lugn, inget speciellt på schemat.. Imorgon är en annan dag och tiden får utvisa vad som händer då.. Nu ska jag mysa lite med lillgobben som är hemma och har semester han oxå idag.. Får se om jag kikar in och skriver en rad till ikväll.. Ska försöka lägga in lite bilder från veckan och förra veckan som jag inte blivit färdig att ladda upp än.. Men den som väntar på något gott......

Tjingeling!!

Kommentarer
Postat av: MammaFiia

Gumman du vet väl att du alltid e välkommen till mig?!

Saknar dej.

Ta hand om dej nu. Kramar

2009-06-12 @ 23:35:05
URL: http://mammafiia.blogg.se/
Postat av: jennie

du menar att du inte har varit ägare till varken en kaffebryggare , klockradio, strykjärn (osv) förrän nu?!? :S du som bott hemifrån så länge borde iaf ha en kaffebryggare sen länge ju.. :S

2009-06-13 @ 00:32:10
URL: http://failsafe.blogg.se/
Postat av: jennie

glömde säga att det var skönt att höra att det var positiva besked från MR

2009-06-13 @ 00:32:56
URL: http://failsafe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback