Ännu en ute dag och så bra man mår av det :)

JA även denna dagen har mestadels spenderats utomhus hitintills faktiskt. Skönt som bara den! Det är kanon när man har haft zera nu dessa dagarna för d har man verkligen kommit ut. Man mår så himla bra av friskluften och solen som faktiskt har kikat fram mycket idag. Lite grått och mulet med lätt snöfall var det tidigt i morse när älsklingen körde till jobbet. Så jag, trollet och zera vi somnade om igen :) Vid 9 var det dags för oss oxå att röra på oss och tänka sig då sken solen ute! Så det blev en liten promenad med vovven  innan vi åt frukost.. Jag passade på att städa lite där efter medans max lekte och zera sov sedan bar det av ut i det fina vädret igen. Blev en lång runda den gången. Både max och hunden var helt slut när vi kom in igen efter 1 timmes promenad och lite lek på ängen med zeras leksak. Gick upp och samlade ihop zeras saker, bytte kläder på max och lite annat sen bar det av ut till carolin..

Nu sitter  jag här med hennes minilaptop och skriver lite medans barnen leker.. Eller just nu så leker Max och Nova tillsammans och emilia sitter och surar lite i soffan men det går nog över snart igen :) Ingen tv för barnen i detta fina väder och när dem är tillsammans allihopa och det blev d lite sura miner över men det går över :P Envisa barn vi har ibland =) Carolin är borta på BVC med robin så jag och barnen sitter här.. Ska nog starta en kanna med lite nytt kaffe tills caroline är tillbaka igen så vi kan ta oss en kopp kaffe och prata lite skit medans barnen leker. Tänkte se om dem vill ut och springa av sig där ute lite kanske. Om emilia har ett par extra termobyxor till nova så dem alla är ordentligt påklädda.. Bra för busfröna att vara ute och få lite sol.. Det behöver vi allihopa..

Kvällen blir lugn sedan för vår del.. Ska hem och se sen vad man ska göra för god mat idag. Min lasangette blev kanon igår. Pojkarna åt så det nästan sprutade ur öronen på dem *skratt* Funderar på att slänga ihop en fiskgratäng idag..  Eller blir det kyckling och en hemlagad potatisgratäng.. Det återstår att se när jag kommer hem om det blir meny 1 eller 2 :) Lite träning  är det tänkt att hinna med ikväll oxå. Antingen blir det ett pass på gymmet eller en långpromenad i rask takt + 40 min på min powerplate.. Mycket beslutsångest för mig idag :) Se vad mina pojkar säger.. Skulle tro att det blir en promenix med mina pojkar. Mysigt att spendera lite tid tillsammans i skogen med familjen :)

Nej hörru ni nu ska jag se om jag kanske kan se om barnen vill vara ute en runda. Annars blir det nog att spela nåt spel eller rita lite med dem..

Kikar kanske in ikväll igen!
Tjingeling!!

Kommentarer
Postat av: LoEm

Godmorgon :)

2009-03-25 @ 08:10:11
URL: http://loem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback