Dagens bravader

Nu är eftermiddagen här och ännu en dag har svept förbi.. Tiden den springer iväg ibland.. Framför allt när man är ledig.. En dag till sen är långledigheten över och det är dags att jobba igen. Men det ska bli skönt. Ledigheten behövs verkligen men det är skönt att få komma till jobbet oxå.. Komma iväg och träffa sina underbara arbetskamrater.. Få busa med alla underbara barn som kommer in till oss.. Tänk vilken energi man får när man kommer till jobbet! Trots att dessa barn oftast är ganska sjuka så har dem ett leende på läpparna..  Dagen är räddad när man kommer in på ett rum där man möts av en förälder och ett litet ansikte som skiner upp när man visar sig! Det är en härlig känsla! Barnen sprider så mycket glädje trots att det är jobbigt.. Trots att dem är sjuka.. Som vuxen gnäller man oftast mest när man är sjuk och allting känns värdelöst, det är vår natur :D Men barnen dem ler trots allt! :)¨

Dagen har varit ganska aktiv får jag nog säga. Blev en morgonpromenad med zera kl 08 i morse. Var faktiskt väldigt skönt väder ute.. Gick en liten promnenad här runt omkring bara.. Där efter blev det lite frukost och ett samtal från doktorn som skulle ringa vid nio.. Just nu avvaktar vi med nya prover tills CT-röntgen är gjord och svaret på den har kommit. Sen får vi se vad som händer.. Körde iväg till väla vid 10-tiden med tosse för att lämna in min dator som inte riktigt vill som jag.. Skönt när man får tillbaka den igen så vi har varsin dator här hemma.. Kan gubbe sitta på blocket huuuuur länge han vill och jag kan blogga eller göra annat huuuuuur länge jag vill utan att den andra frågar när man är klar.. Kan vi sitta där och skicka massa roligheter över msn till varandra.. Ja vilket liv vi kommer få va ;) Efter väla bar det av till skogen för vår del så zera fick promenera av sig. Tog även med hennes pipleksak som jag köpte till henne igår. Hon var ganska trött lilla vovven efter en timmes kastande med den.. Pratade med caroline en stund när jag väl var hemma sen hämtade jag lillplutten på dagis. Så mysigt när man kommer och han blir så glad :) Vi gick upp och hämtade zera och hennes leksak när vi kom hem sen spenderade vi en timme till på gräsmattan här utanför med att kasta med leksaken så hon fick springa lite till. Max kommer bli en utmärkt hundskötare när vi skaffar vår egna hund! :) Nu sitter jag här och väntar på att maten ska dra sig lite och på att älsklingen ska komma hem med mjölken så jag kan göra såsen till min lasangette där efter blir det träning för familjen som gäller innan vi slår oss ner i vår sköna soffa för lite kvällsmys.. Ja som ni läser har det varit en ganska aktiv dag och än är den inte slut. Blir en kvällspromenad med zera oxå efter träningen så hon får sitt..

Nej nu ska jag och trollet fortsätta med maten.. Göra det vi kan iallafall i väntan på mjölken :)
Tjingeling!!

                                   

Kommentarer
Postat av: caroline

Hon är för jävla fin min lille valp...(fast jag är trött på henne mellan varven)!

2009-03-23 @ 19:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback