Irriterad

Jag vad ska jag säga.. Jag är på ett fruktansvärt humör just nu! Så irriterad och förbannad.. Denna dagen har inte startat allt för bra..  Vaknade på fel sida men det gick över ganska fort.. Solen skiner där ute så egentligen borde man vara på sitt bästa humör idag. Men det ändrades fort när jag skulle till apoteket.. Gick på en gågata och en bil med någon som uppenbarligen inte vet hur man tittar på ALLA håll börjar backa rakt på mig.. Tur att man har snábba ben och kunde hopp undan. Ställde mig på trottoaren för att bilen ska kunna fortsätta backa utan att köra på mig men nej DÅ utan att vända på huvudet utan tittar bak i baksätet och pratar med någon där börjar hon svänga på ratten och köra framåt istället och vem står där? Jo jag! Hon höll på att köra över mig IGEN! Jag satte händerna på motorhuven och blicken hon fick av mig när hon väl vände på huvudet (antagligen av smällen på motorhuven) den blicken var nog itne att leka med... Vissa borde inte få köra bil! Hon hade kunnat vara med  i sverigens värsta bilförare!

När jag sedan kommer körandes utan för willys för att svänga in där och handla lite då ligger där en äldre dam vid vägkanten. Jag stannade för att kolla vad som hade hänt. Där hade stannat en bil till.. Då visar det sig att denna damen har blivit påkörd av en bil som seadn bara kört vidare. Man undrar om det är samma korkade bilförare som var på väg att köra över mig.. Damen hade en öppen fraktur på benet, var ganska chockat och mörbultad. Där stannade även en bil till när jag kom. En civilar bil med 2 civilpoliser. Kunde ju inte passat myckt bättre att dem körde där just då. Så dem började ta lite uppgifter direkt. Brandkåren var först på plats och kom några minuter efter mig. Sen när jag hörde ambulansen var på väg så avvek jag. Då var där kunnigt folk på plats som kunde ta över. Men vad är det för samhälle vi lever i!? Hur fan kan man köra över någon och låta personen ligga kvar på vägen och själv köra vidare?! Har folk inget samvete idag?!! Vad tänker man på egentligen?! Tur det finns andra människor som har lite vett och samvete som kan stanna och "städa" undan efter dem som bara smiter.. Ahh!!! Som sagt vissa borde inte få ha körkort!!!!


Övrigt händer det inte så mycket. Jag sitter här och planerar lite inför helgen. Jag och hjärtat åker till Tyringe/Hässleholm på lördag när vi lämnat bort trollet.. Blir en tripp till kyrkogården för att göra fint. Plantera lite nya blommor och "vårstäda" vid graven. Sen strosar vi nog runt i lilla tyringe en stund innan vi beger oss till hässleholm. Ska boka bord på CATS till på lördag.. Ska bli gott och mysigt att gå ut på resturang och äta..Skämma bort oss själva lite grann :) Sen på söndag blir det nog lite pyssel med bilarna om vädret håller sig fint.. Städning och tvättning av bilarna med mera.. Blir nog att lägga ut min fina bil på blocket sen *snyft* Men behöver verkligen en större bil så vad ska man göra.. Kommer aldrig få plats i lilla pärlan jag har nu när vi blir en till i familjen sen.. Så vi lägger ut min och ser vad vi får för den.. Vet itne riktigt vad det blir för bil sen.. En större peugot kanske.. Eller en volvo S40/V40 har vi oxå kikat på.. Finns många bra och fina bilar.. KIA har oxå en del fina modeller.. Även ford focus bilarna.. Oj oj vad många alternativ man har nu *Skratt* Vi får se...

Igår spenderades dagen på jobbet först. Satt vak åt världens goaste flicka  hela dagen. Är ganska skönt ibland att bara ha en patient att koncentrera sig på och sitta hos hela dagen. Vi läste böcker, sjöng barnvisor, studsade på den stora gympabollen m.m.. Var faktiskt en mysig dag på jobbet igår.. Kvällen här hemma sedan var lugn.. Mös mest.. Caroline och barnen var här även en runda på kvällen. Barnen busade som vanligt och vi tog oss några koppar kaffe :) Alltid lika trevligt! Sen blev det sängen tidigt för oss alla i denna familjen igår..

Idag har ni redan fått en uppdatering på.. Mitt irriterande humör :) Känner mig lite lugnare nu när man fått skälla av sig lite här i bloggen på alla idioter som finns.. Nu ska jag lägga mig på soffan en stund och vila lite tror jag.. Behöver nog lugna ner mig lite till :)
 
Tjingeling!!

Kommentarer
Postat av: jennie

har du redan nåt i magen? :O

2009-03-26 @ 14:54:12
URL: http://iolani.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Idioter finns det gott om, tur hon inte körde på dig..

2009-03-26 @ 20:11:00
URL: http://www.mimmigren.se
Postat av: Fia

Men herregud vilka människor de finns asså=/

Skönt att de e bra med dej iaf så du inte blev överkörd=)

Längtar till du får en bebis =)

Kraaam

2009-03-29 @ 09:54:32
URL: http://mammafiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback