Lång och tuff kväll på jobbet

Nu ska jag alldeles strax krypam ner i sängen hos min kära älskling som redan sussar gott..  Det blev en sen hemkomst från jobbet idag.. Slutar egentligen 21.45 men klockan hann bli 23.00 innan jag kom iväg.. Fick in ett hjärtstopp på akuten ikväll så det blev verkligen stort pådrag och massor som hände! Föräldrar att ta hand om m.m.. Usch säger jag bara.. Det är inte alltid kul att jobba på akuten.. Visst är det spännande när det händer saker och adrenalinet flödar i kroppen men det är oxå väldigt tungt! Speciellt nu när man jobbar med barn och det händer just sådana här urakuta saker... Det gäller att veta vad man ska göra och vem som gör vad.. Att alla har koll på sin egen plats och att samarbetet fungerar perfekt.. Det kändes skönt att alla i teamet idag visste vad som skulle göras och vem som skulle göra vad.. Alla intog en specifik plats och koncenterade sig på sitt samtidigt som alla samarbetade. Vi hade en bra kommunikation sins emellan.. Men oj oj vad tankarna flödar nu trots att vi har haft en väldigt bra debriefing när vi var färdiga med vårt arbete.. Det ska bli så otroligt skönt att få lägga sig ner bredvid en lugn sambo.. Få känna hans hjärta slå och ha hans armar omkring mig.. Veta att han finns hos mig och bara vara tillsammans... Jag är oerhört lyckligt lottad! När vi har problem-löser vi dem... När vi behöver varandra-finns vi där.. När vi är två tillsammans-Blir vi Ett..

En summering av denna dagen blir en bra förmiddag.. Och en tuff och väldigt lång kväll mot slutet.. Har inte hunnit med så mycket mer än jobb.. Lite planering inför lördag hanns oxå med i förmiddags men det var nog allt.. Dessto mer har jag att stå i imorgon men det tar vi då.. Imorgon är en annan dag :)

Nu vill jag bara få somna i en varm och trygg famn..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill med somna i en varm och trygg famn, får jag låna din ?;)



Tack för vårt lilla samtal sent igår kväll :)



Hoppas det blir av på Lördag kväll :)

2009-03-05 @ 09:18:42
Postat av: Fia ensamstående mamma till två fiina trollisar

Oj vilken dag, skönt att du får krypa ner och vila ut=) massa kramar

2009-03-05 @ 10:04:58
URL: http://mammafiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback