Ledig efter helgens bravader

Ja då har man varit ledig idag efter en helg spenderad på jobbet.. Känns som att jag bor på jobbet för tillfället.. Gör inte mycket annat än sover, äter och jobbar..  Men det är så livet är.. Inte mycket man kan göra åt det..  Man behöver ju göra alla dessa tre saker för att överleva :)  Och jag trivs ju trots allt himlans bra på jobbet..

Som ni ser har det inte blivit något lösenrod på bloggen här än.. Jag tror att jag väntar lite grann. Någonstans så får ju folk som läser min blogg helt enkelt acceptera vad jag skriver annars får man sluta läsa.. Så för tillfället kommer inte bloggen bli lösenordsskyddad. Känenr att jag har inte mycket tid över för att vara här inne och skriva så än så länge får det vara som det är..

Har haft en mysig dag tillsammans med mina troll här hemma idag.. Har myst men även gjort lite nytta.. Varit iväg och storhandlat bland annat. Sådant som måste göras det oxå. Sen har vi försökt röja undan lite här hemma oxå. Jag och lillkillen var även en runda ute hos caroline men mer än så har vi inte gjort idag. Jag blir aldrig av med den där fruktansvärda huvudvärken och yrseln som jag har dragits med nu i 2 veckor. Nu börjar det snart gå mig på nerverna då jag inte  längre har samma ork som jag brukar.. Orkar inte heller med allt som ska göras i vardagen. Jag försöker orka med tempot på jobbet och familjelivet men det är knappt man klarar det ibland. Jag är så fruktansvärt trött om dagarna då jag inte kan sova så bra om nätterna längre för huvudvärken.. Aja jag ska inte sitta här och klaga eftersom jag inte har gått till doktorn heller. Får väl se till att göra det om det blir värre och håller i sig.. Tills dess får jag ju skylla mig själv om jag inte gör något åt det :)

Imorgon bär det av till jobbet igen.. Jobbar resten av denna veckan nu men är ledig till helgen.. Lör+sön iallafall.. Blir massa roligt ståhej här på lördag! Lite sent födelsedagskalas för lilla mig så här blir fullt hus.. Syrran med barnen, mamma och Jan, Nettan plettan, fidde o flisan med flera.. Så jag försöker fundera ut hur jag ska hinna fixa och dina med allting men det löser sig.. Det stora bekymret är om jag ska beställa smörgåstårtor eller ställa mig och laga något gott själv.. Får se vad man kan tänka sig.. Blir en mysig dag med alla barnen och min kära familj som jag saknar oerhört mycket! Oj oj vad jag längtar nu!

Nu sitter jag här och funderar på att gå och lägga mig snart kanske.. Knapra i mig några piller och hoppas på att man kan somna..  Ska iallafall hoppa över till älsklingen i soffan och kura ihop mig nära honom.. Lägga huvudet på bröstkorgen och höra hans hjärtslag.. Det gör mig lugn och trygg...

Sov gott vänner!
Tjillevippen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback