Liten men stark

Jag känner mig liten.. Men ändå stark..
Jag har tänkt, grubblat och insett..
Jag har för en gångs skull satt mig själv i första rummet..
Tänkt på vad jag behöver och vad jag vill..
Jag försöker lyssna på kroppens signaler även om det är lättast att bara ignorera dem..
Jag har vågat prata.. Det är ett steg i rätt riktning även om vägen fortfarande är lång..

Kroppen är trött
Huvudet får lida
Sinnena är överansträngda
Orken har tagit slut
John Blund kommer inte längre om nätterna
Ögonen sluts men drömmarna är borta
Vart har inspirationen tagit vägen?
Inpirationen till livet..
Gnistan i mina ögon håller på att slockna
Fantasin tryter...

Men någonstans.. Någonstans är jag på rätt väg..
Jag har insett att kroppen går på högvarv varje sekund dygnet runt
Kroppen får lida av min godhet..
Av min svaghet att inte kunna säga NEJ
Viljan och förmågan att sätta min omgivning i första rummet
Vilja vara alla tillags
Tankarna som snurrar om att allting måste vara perfekt
Allt ska helst göras nu och på en och samma gång

Men någonstans.. Någonstan är jag på rätt väg..
Jag har insett att jag måste varva ner..
Jag försöker.. Jag gör vad jag kan..
Men jag känner mig så liten..
Misslyckad som inte klarar av allt jag vill
Känslan av att inte kunna vara alla tillags samtidigt
Jobbet.. Familjen.. Vännerna.. Fritiden.. Träningen..
Klockan bara tickar och tickar..
Hur ska jag hinna med?
Vart tar tiden vägen? Jag vill ju så mycket!
Jag kan ju så mycket! Men hur ska jag hinna!?
Frustrationen kryper sig närmre..
Jag känner mig liten.. Så liten...

Kommentarer
Postat av: caroline

Liten är det minsta du är. Du är stark, starkare än du tror. Men du MÅSTE varva ner nu innan det går för långt och du går ner i hålet och knappt kommer upp igen. Känn inte dig misslyckad, tvärtom. Du är lyckad som människoa om du inser vad du och din kropp behöver och tar det i första rum!

2009-03-09 @ 21:32:13
Postat av: Fia ensamstående mamma till två fiina trollisar

Gumman du är stark och jätteduktig. Men du behöver tänka på dej själv med ju, hur ska du orka göra ett bra jobb om du aldrig får va utvilad. Ta hand om dej gumman, och kom ihåg var ja finns om de e nåt.

Massa kramar

2009-03-10 @ 08:50:07
URL: http://mammafiia.blogg.se/
Postat av: Johanna maffian

Jag känner igen det där vännen!.... Inge roligt alls, men det går bra och kommer lösa sig! Gör någonting FÖR BARA DIG! Be kärleken skämma bort dig lite eller så... Ta sovmorgon! Gör någonting som du tycker om och NJUT.

Hoppas det snart känns bättre, det där är inte roligt!!

Styrke kramar!

2009-03-10 @ 10:16:08
URL: http://intesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback