Mysdag och ett gott skratt

Igår var en riktigt bra dag! Var ledig från jobbet och vilken tur man hade med vädret! Helt fantastiskt underbart! Vårkänslorna sprudlar ordentligt :) Hela familjen här hemma var verkligen på topp igår! Max var på dagis halva dagen då dem skulle ha lite roligheter på dagsi under förmiddagen så jag hämtade honom halv ett.. Alltid lika roligt när man möts av ett leende och världens bamsekram! Fick mig dock en lite chock på dagis igår! Max ena dagisfröken frågade lite försiktigt om jag var gravid.. Haha nej det är jag inte sa jag och tänkte,, hmmm jag har gått ner 5 kilo snart men dem undrar om jag är gravid!! Så  berättade hon att Max hade sagt att han skulle bli storebror till sommaren och han var så glad! Lilla plutten alltså! =)) Vi har ju pratat mycket om det här hemma då han frågar ofta när han ska bli storebror.. Och vi har berättat för honom att vi försöker och hoppas där blir en liten bebis magen snart men vi vet inte riktigt när.. Nu förstår man ju hur gärna han vill att vi ska ha bebis! :D Känns verkligen helt perfekt! Vi har båda jobb, Max är redo att bli storebror, har en stadig ekonim, bor kanonfint men tittar på hus så smått (om nåt år eller två) båda har bil och körkort.. Ja läget kan inte bli bättre så till sommaren som max hade sagt hoppas vi att där gror något i magen iallafall :) Vi får se när moder natur är redo att uppfylla vår önskan... Hela familjen är redo iallafall *ler* 

Åter till allt annat dock :) Efter dagis körde vi och handlade lite fika  för en planerad utedag. Vi tog min lilla pärla och körde ner till fria bad där vi spendrade två timmar på lekplatsen med massor av bus, fika och mys.. Det är tur man har barnasinnet kvar men några av dem andra föräldrarna som satt där med sina barn undrade nog om jag inte var riktigt klok *skratt* Jag klättrar ju och gungar med lilleman.. Vi åkte rutschkana tillsammans och sprang runt på den stora gräsmattan och lekte tagen.. En underbar vårdag med mycket inslag av bus!
När vi kom hem lekte max på rummet medans jag tog ett ordentligt städryck och storstädade här hemma. Vårstädningar är härligt! Sen satte vi oss i soffan tillsammans och kollade på barnprogram.. Och vem tror ni somnade i min famn? Ja Max så klart.. Vi var visst ganska trötta båda två efter vår utedag =) Men det är ju inte så ofta barnen somnar i famnen hos en i denna ålder så man tar vara på varje ögonblick... Älsklingen tyckte det såg så himla mysigt ut när han kom hem så han knäppte några kort på oss :) Blev lite middag därefter och sedan en vanlig trevlig hemmakväll för oss innan man somnade..


Har varit flitig och kört ett 30 min pass på min powerplate idag... Känns kanonskönt när man är klar! Men började dagen med frukost i solskenet på balkongen! Så härligt att värmen börjar krypa sig fram! Och solen! Ja solen den är en riktig vitaminkur för hälsan! Jag ska faktiskt röra mig bort från datorn igen nu och ut i solskenet. Inte kan man sitta inne en så här härlig dag! Ska gå iväg och handla hem lite frukt och annat nyttigt och gott oxå idag..

Nu kilar jag!
Hej hej!

                       
 

Kommentarer
Postat av: Johanna maffian

Vilken härlig mys dag för er! :D Sådana dagar betyder mycket!

Ha det bäst!

KRAMAR

2009-03-19 @ 15:14:57
URL: http://intesomjag.blogg.se/
Postat av: Fia ensamstående mamma till två fiina trollisar

Jag hoppas oxå ni snart får bebis=)

Saknar dej gumman

Kram

2009-03-19 @ 21:11:41
URL: http://mammafiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback