Nattens skugga sänker sig

Ljuset har slocknat... Solen gömmer sig runt hörnet i väntan på en ny dag.. Mörkret ligger stilla över oss.. Endast månen och stjärnorna visar sitt ljus..

Med mörkret kommer rädsla.. fruktan.. tankar och funderingar.. Vad händer härnäst? Vad ska dagen bjuda på när ljuset sakta reser sig över oss igen? Vilka motstånd stöter vi på idag? Vilka berg ska bestigas? Många frågor och endast några få svar gömmer sig i mörkrets tid..

Tankarna bubblar en kväll som denna när natten sakta smyger sig på.. Huvudet dunkar och hjärtat bankar.. Jag undrar.. Jag längtar.. Jag saknar.. Jag har allt man kan önska sig men något fattas trots allt.. Jag älskar.. Jag lever.. Lyckan finns men ändå smyger sig mörket på mig runt hörnet och osäkerheten kommer.. Tryggheten finns bredvid men i mörkrets dunkel finns det ändå något som gör mig nedstämd... Helt plötsligt har man tid att tänka.. Tid att reflektera.. Tid att sakna.. 

Du finns i mina tankar...
Du finns i mitt hjärta
Jag kan höra din röst eka inombords
Ditt skratt som klingar
Tiden går och klockan tickar på
Det känns som igår, det känns som en evighet
Du lever i mig
Du ger mig hopp
Men Saknaden är oändlig....











Kommentarer
Postat av: Johanna maffian

Så vackert du skriver vännen!!!



Många kramar

2009-03-03 @ 11:19:54
URL: http://intesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback