Nya tillskottet i familjen är här!

Nej ingen bebis.. Ingen hund.. Ingen katt eller något annat djur för den delen.. Det trodde ni flesta va ;) Men nix!
Låt mig presentera powertrainer challenge! Ni har väl nästan alla hört talas om den senaste och väldigt effektiva träningsformen som heter vibrationsträning? Om inte så googla och läs om det..  Nästintill alla gym har börjat med denna träningsformen och det fins fitnesscenter som enbart utövar denna träningsform. Nu är det så att Johanna behöver inte längre betala och ta sig till gymmet för detta för hon har nu fått hem sin alldeles egna träningsmaskin! Och den tar kan jag tala om för er.. Det känns rejält i musklerna efter ett pass på den. 10-20 minuter på denna maskin är lika med 1-1.5 timmes styrketräningspass på gymmet. Så jag sparar inte bara pengar i längden utan även en massa tid.. Jag kan köra ett träningspass efter jobbet eller innan jobbet utan att vara borta allt för länge. Det är toppen! Summer 2009 here i come! Det blir hårdträning nu inför vårruset med mina arbetskamrater. Minst 20 minuters träning här hemma varje dag. Jag kommer ju även att ta mig till gymmet 3 ggr i veckan som innan för att köra mina spinning och danspass.. Mycket för konditionens och smidighetens skull. Sen förbränner jag fett ordentligt och tränar upp styrkan här hemma på min fina träningsmaskin! Ja som ni hör är jag väldigt nöjd! :)

Fredagskvällen börjar nalkas utanför fönstret och snart kommer mina älsklingspojkar hem.. Dem skulle ta en shoppingrunda först och inhandla lite gottis till kvällen.. Och lite frukt o grönt till mig.. Gäller att tänka på kosten oxå om träningen ska ge några tidiga resultat.. Kvällen kommer bestå av god mat och massor av mys! Lite bra filmer har vi tänkt oss och bara njuta.. Har laddat med nya värmeljus här hemma i lägenheten som bara är till att tända när mörkret smyger sig på utanför.. Städat och fint är det oxå här hemma nu. Tog mig ett ryck för en liten stund sen.. Det är skönast att sätta sig ner på kvällen om man vet att det är rent i alla hörn..

Nu ska jag göra lite nytta till här hemma tror jag.. Måste köra till apoteket oxå och hämta ut mina tabletter som läkaren skrev ut så man kanske kan få bukt med huvudvärken.. Ska även kika runt lite till på nätet och planera inför sommaren.. Familjen Svensson/Sandberg har börjat planera en resa till kålmorden i sommar.. Och även börjat kika lite på en semesterresa utomlands igen till hösten.. Vi får se vart det bär av denna gången isåfall.. Thailand är ju ett önskemål till vintern. Men vi får se =) Kålmorden till sommaren iallafall.. Det har jag och lillkillen bestämt och älsklingen var inte emot den ideen så vi är verkligen överens där.. Får se om det blir en helg eller en vecka..  Är ju ett tag till sommaren..


Nej nu får jag slita mig härifrån!
Ha en trevlig fredagskväll kära läsare!
Det ska vi ha! :)


 


Kommentarer
Postat av: Johanna maffian

Heej :) Kul för dig vännen! Testat sådana förut "innan" jätte bra träning att "skaka loss" :p hahah



Ta hand om dig och ha det underbart!

KRAM

2009-03-13 @ 16:10:37
URL: http://intesomjag.blogg.se/
Postat av: Tess ffs

Ja bra då slipper jag va där själv haha :P

Hur har de gått med allt nu då ?

2009-03-15 @ 13:11:42
URL: http://tessffs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback